Ga naar inhoud

Laptop werkt zeer traag en processor werk bijna constant


Aanbevolen berichten

Op het eerste zicht geen besmettingen die de oorzaak van de traagheid zouden zijn.

 

AfbeeldingDownload fixlist.txt uit de bijlage naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

fixlist.txt


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Is er al beterschap merkbaar?

 

Je kan de processorbelasting bekijken in het taakbeheer.

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan. Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces (of Processen) zorgt voor de hoge CPU belasting.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Borgoli,

 

Kweezie komt veertien dagen niet op het forum, 't is maar dat je 't weet.

 

Hij vroeg je vorige keer: is er al beterschap - en... ?

en je taakbeheer hierboven ziet er behoorlijk uit.

Gezien het een tijdje geleden is dat je hier nog aan kwam, vermoed ik dat er idd al beterschap is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik eens bovenaan op dat rode schijf-vakje zodat dingen met het meeste verbruik bovenaan komen staan - want je schijf is 100% in gebruik en we moeten ontdekken wat de boosdoener is ('k begin zelfs te denken aan malware of een cryptominer (eigenlijk ook malware) of zo iets.

Plaats daarvan dus ook eens een screenshotje?

 

Misschien dat ik er iets aan kan ontdekken en anders is het nog een paar dagen geduld hebben tot Kweezie terugkomt. (die weet trouwens van malware ook véél meer dan ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak blijkt dus de 'Windows modules Installer Wor... (Word?) te zijn - die gebruikt trouwens ook de helft van je geheugen merk ik.  (enfin: van je computer bedoel ik natuurlijk :) )

 

Maar misschien is het wel Windows modules Installer Worker (en niet Word)?

Heb jij toevallig AVG als antivirus op je systeem? Want dit vind ik ervan terug:  https://www.avg.com/en/signal/fix-windows-module-installer-high-cpu

Dan zou diè wel eens de oorzaak kunnen zijn (en in dat geval is het geen malware)

Maar: doe nog NIETS wat op die blz beschreven staat, want als het dàt is zou ik de voorgestelde oplossing eerst wel eens rustig willen bekijken want je weet maar nooit...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.