Ga naar inhoud

Kan HP envy 6032e niet goed installeren


jeff48

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb een printer envy 6032 niet geïnstalleerd maar de printer wil niet afprinten.

De scanfunctie gaat wel.

Ik krijg mijn oude printer ook niet verwijderd en tot overmaat van ramp staat de nieuwe printer er twee keer op onder de naam:

HP envy 6000 series PCL3 en

HP envy 6000 series PCL3 (netwerk).

 

Kunt u mij assisteren de printer gebruiksklaar te maken?

 

Met vriendelijke groet

Jef

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Een HP  windows 7 Home premium versie (2009).

Model p6 - 2010be

Intel (R) core(TM) i5-2320 CPU @ 3.00 GHz 3.00 GHz

Ram 4 GB

64 bitsbesturingssysteem.

 

.Bij apparaten en printers staan twee printer pictogrammen:

1-HP ENVY 6000 series PCL3 (Er staan twee mannetjes in een vierkantje bij).

2- HP  ENVY 6000 series PLC3 (netwerk). deze is aangevinkt en de status zegt dat er een document -testpage- in de wachtrij staat) De poortgegevens: THD17DCG0ZC

 

-De printer is op de eerste plaats aangesloten met een USB kabel.

 

-De oude printer is niet meer aangesloten en na de zoveelste poging deze te hebben te verwijdert (met de rechter muisknop op Apparaat verwijderen) is het deze keer ook gelukt.

 

-Ik geef u ook een stand van de updates deze ochtend (zie bijlage)!

 

-Ondersteunde besturingssystemen voor printer ENVY 6000 is::

Windows (10 / 7) / MacOS 10.12 of hoger.

De verkoper van mediamarkt beaamde dat de printer functioneerde op windows 7.

 

 

resultaten updatesPNG.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Ik zou de nieuwe printer ook verwijderen uit je apparaten en gewoon eens elke stap opnieuw proberen. '

da's een goed advies, maar doe het iets uitgebreider:

- als printer verwijderd is, deïnstalleer dan ook alle software van hp

- is dat klaar, dan pc uit en weer aanzetten

- let erop dat je de printer pas op de pc aansluit als de software je dat vraag te doen.

  (onder w7 dit gebod negeren leidt vrijwel altijd tot jouw soort problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de USB kabel van de printer af aan de computer. Verwijder ook de stroomkabel.

Ga naar configuratiescherm ->programma's en verwijder daar alle aanwezige software van alle printers.

Ga dan naar configuratiescherm-> apparaten en printers. Verwijder daar indien nog aanwezig de oude printer en de nieuwe.

Herstart de computer.

 

Download de installatiesoftware voor Windows 7 64 bit via deze link: https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/swdetails/hp-envy-6000e-all-in-one-printer-series/2100187505/model/2100187507/swItemId/mp-249948-5

 

Start de gedownloade installatiesoftware op en als het gevraagd wordt sluit je de printer aan en volg het stappenplan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

22 uren geleden, ictknechter zei:

Wat is de reden voor geen windows 10? 

 

Ik zou de nieuwe printer ook verwijderen uit je apparaten en gewoon eens elke stap opnieuw proberen.

Het is zo goed als altijd beter om updates te doen. Als je het niet vertrouwd kan je wel even wachten(1-4maanden) . Maar iedereen werkt ermee en het is toch wel tijd om te update. Het is gratis en waarschijnlijk blijft het zo maar toch hé.

 

 

Wat bedoelde je met voorzien je hebt er niks voor nodig alleen een werkende internet verbinding en een geldige windows 7 licentie waar ik vanuit ga dat je hebt.

 

Vriendelijke groeten Ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag  Ictknechter ,

 

 

-Ik heb ook HP setup verwijderd - datum 2012 - 118 MB.

-Eveneens verwijderd HP linkup - datum 2012 - 71 MB.

 

Ik ben toen gestopt met het verwijderen van de resterende HP onderdelen omdat ze hoogstwaarschijnlijk niet enkel en alleen gerelateerd zijn aan de printer maar ook aan onderdelen van de informatica software zelf?

Dien ik toch alles te verwijderen van HP onderdelen?

 

Zie de 2 bijlagen met de nog resterende HP onderdelen op het configuratiescherm.

 

-Tijdens de installatie: “uw software behoeften worden gecontroleerd” is blijven hangen (zie foto).

Als ik dit venster wilde sluiten werd mij meegedeeld dat: Als u HP easy start sluit word uw printer mogelijk niet volledig geconfigureerd en kunt u niet printen.

-Het printericoon van de HP ENVY 6000 was wel zichtbaar op apparaten en printers en stond als standaardprinter ingesteld.

-Op programma's en onderdelen zag ik geen software onderdelen van de HP ENVY 6000 printer.

-Ik heb geprobeerd een document af te printen maar dat lukte niet.

 

Met vriendelijke groet

 

NB Ik heb mij zoals aanbevolen een nieuwe PC aangekocht om Windows 10 op te installeren.

 

 

 

1 prgramma en onderdelen HP gerelateerd.PNG

2 programma en onderdelen HP gerelateerd.PNG

uw softwarebehoeften worden gecontroleerd.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.