Ga naar inhoud

Geen toegang tot tablet.


Betje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste mensen,

 

Mijn Asus tablet met Windows 8.1 gebruik ik af en toe.

Nu heb ik deze een maand niet gebruikt.

Ik weet het wachtwoord om hem te openen, alleen de schrijfwijze ben ik vergeten.

Ik heb het al eindeloos geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat. GEEN TOEGANG.

 

Heb ik een resetknop/gaatje ergens zitten ?

Terug naar fabrieksintellingen is prima. 

 

Jullie oplossingen nieuwsgierig tegemoet ziend, teken ik met vriendelijke groet, Betje.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Betje,

 

Er zijn nogal wat verschillende types Asus tablets. Welk type heb jij? Bijvoorbeeld: Asus Transformer Book T100. Of Asus tablet 810.

Het type vind je misschien terug op de achterkant van de tablet.

Vertel ook of jij bij je tablet een bijbehorend toetsenbord hebt dat je aan je tablet kunt vastklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst.......fijn, dat je reageert.

 

Ik zie geen type nummer. 

Een heel klein plaatje met nummer en Chinees schrift.

MFD Chinese tekens : 2014-09 is de onderste regel.

Bovenaan staat E9NOBC03178536A     

Rechts daarvan staat CN : 7192

Onder de barcode T100TAF-BING-DK001B 

Rechts daarvan staat 12 M

 

Windows 8, later ge-upgrade naar 8.1

 

Inderdaad klik ik er een los toetsenbord aan vast.

 

Op een bijna onleesbaar strookje staat : Model T100T .....Mobie Dock2.....CS20 .....1500-10955000

 

Hoop, dat je voldoende informatie hebt ?

 

M.vr.gr. Betje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is voldoende informatie. Ik weet nu welke Asus tablet jij hebt. Dat is de Asus Transformer Book T100TAF.

 

18 minuten geleden, Betje zei:

MFD Chinese tekens : 2014-09

Dat betekent dat de laptop gemaakt is in september 2014. MFD = manufacturing date

 

20 minuten geleden, Betje zei:

Onder de barcode T100TAF-BING-DK001B

Dat is de volledige typeaanduiding van jouw Asus tablet.

 

Hier staan de eigenschappen van jouw tablet: https://tweakers.net/pricewatch/424198/asus-asus-transformer-book-t100taf-bing-dk001b-zwart/specificaties/

Het is dus een tablet met een opslagcapaciteit van slechts 32 GB. Deze is niet uit te breiden of te vervangen.

 

Klik op de volgende link: https://www.top-password.com/blog/2-options-to-reset-windows-8-tablet-to-factory-settings/

Daar worden twee methodes beschreven om je tablet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Methode 1 valt af voor jou, omdat je je wachtwoord niet meer precies weet.

Je moet dus methode 2 gebruiken.

 

Als je problemen hebt met het lezen van Engels, dan kun je die pagina laten vertalen naar het Nederlands. Als het goed is, dan geeft de volgende link jou de tekst in het Nederlands: https://www-top--password-com.translate.goog/blog/2-options-to-reset-windows-8-tablet-to-factory-settings/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=nui

 

Lees de instructies eerst een paar keer rustig door, en ga dan pas aan de slag.

Laat je ons weten of het gelukt is?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. 
 

Heb je deze keer gekozen voor een makkelijk te onthouden wachtwoord? Ik stel voor:

Gebruikersnaam: Betje

Wachtwoord: Betje

 

Omdat je probleem is opgelost zal een teamlid dit topic sluiten. 
 

Ik wens je nog een prettige dag en misschien tot een volgende keer.  🙋🏻‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ictknechter ik maakte een grapje met Betje als wachtwoord, maar blijkbaar kwam dat niet zo over, omdat ik er geen smiley bij had gezet. 
Aan de andere kant is een wachtwoord als )649@&€fgHYQ;/! een stuk sterker, maar zie dat maar eens te onthouden. En het niet kunnen onthouden van (de juiste spelling van) het wachtwoord was nu juist de oorzaak van Betjes probleem. Dan maar liever een eenvoudig wachtwoord, dat voor Betje goed te onthouden is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.