Ga naar inhoud

Vragen bij Macriumreflect


poelie1981

Aanbevolen berichten

Op 19/10/2021 om 11:58, Maxstar zei:

Voor het maken van een volledige systeemkopie gebruik ik altijd Macrium Reflect, zie deze handleiding.

 

https://www.pcwebplus.nl/systeemkopie-windows-10-maken-met-macrium-reflect/

 

hoi, sorry voor mijn lastige eerste vraag, mijn zoontje zijn oude pc wat sneller maken, dus ander videokaartje en wat extra ram , nu wilde ik de oude hd dus ook kopieren via macrium naar een ssd, let wel ik koos voor de optie clonen, eens het proces gedaan, de oude afgekoppeld en de ssd op de zelfde kabels terug aangesloten! als ik opstart zegt hij nieuwe hardware gedetecteerd, en vraagt hij om de windows schijf te plaatsen! ik heb daarmee al al de opties geselecteerd, maar geraak er niet uit enig idee waar het fout zou kunnen gaan? 

 

mvg poelie

 

 

aangepast door Passer
Vraag afgesplitst naar een eigen topic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Je hebt een paar dingen te veel gedaan.

 

Je windows 10 is gekoppeld aan je hardware. 

Omdat je nu de hardware verandert hebt kan de laptop er niet meer aan uit of het die van jou is. Windows denkt dat je een nieuwe laptop hebt gekocht en je moet dan windows installeren.

 

Volgens mij steek je best de harde schijf even terug. De nieuwe ram en grafische kaart mag blijven zitten. Als die dan wel opstart mag je daarna pas de ssd toevoegen.

 

Vriendelijke groeten ictknechter 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ictknechter zei:

Beste

 

Je hebt een paar dingen te veel gedaan.

 

Je windows 10 is gekoppeld aan je hardware. 

Omdat je nu de hardware verandert hebt kan de laptop er niet meer aan uit of het die van jou is. Windows denkt dat je een nieuwe laptop hebt gekocht en je moet dan windows installeren.

 

Volgens mij steek je best de harde schijf even terug. De nieuwe ram en grafische kaart mag blijven zitten. Als die dan wel opstart mag je daarna pas de ssd toevoegen.

 

Vriendelijke groeten ictknechter 

beste, ik weet niet of het verschil maakt, maar de oude pc werkt nog op windows 7  , wat bedoel je juist met daarna toevoegen? als ik in de bios kijk , staat de ssd er wel gewoon tussen, moet je met macrium deze clonen als een c schijf? dus instellen voor de kopie dat hij kopieert als een c , alvast bedankt

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, poelie1981 zei:

beste, ik weet niet of het verschil maakt, maar de oude pc werkt nog op windows 7  , wat bedoel je juist met daarna toevoegen? als ik in de bios kijk , staat de ssd er wel gewoon tussen, moet je met macrium deze clonen als een c schijf? dus instellen voor de kopie dat hij kopieert als een c , alvast bedankt

 

even een offsite vraagje mijn kameraad beweert dat oude spellen die ik ooit gedownload heb, dat deze onder win 10 niet meer zouden werken, volgens hem dedecteert win 10 dat dan als illegale software? klopt dit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Hangt er vanaf of je het illegaal hebt gedownload of niet.

 

En het heeft niks te maken met herkennen en zo. Je onderdelen worden herkent maar zijn anders als windows gewend was en daarom lukt het niet. Dus steek de hdd even terug start op zo worden je CPU en ram herkent en gelinkt aan je windows 10. Daarna steek je de ssd terug nu weet windows 10 dat het jouw pc is omdat de ram en CPU nog steeds worden herkent. 

 

Vriendelijke groeten ictknecter 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Passer wijzigde de titel naar Vragen bij Macriumreflect

Basiswijs herkent Windows het MAC-adres van je pc (=je moederbord), gekoppeld aan je NIC (Network Interface Card).

Het MAC-adres van je NIC kan je veranderen, dat van je moederbord niet (is hard coded). Mogelijks duidt het antwoord van @ictknechter hierop? Heb je eventueel een nieuwe ethernet adapter geïnstalleerd?

 

9 uren geleden, poelie1981 zei:

even een offsite vraagje mijn kameraad beweert dat oude spellen die ik ooit gedownload heb, dat deze onder win 10 niet meer zouden werken, volgens hem dedecteert win 10 dat dan als illegale software? klopt dit

 

Nee, in het geheel niet. Het een heeft geen uitstaans met het andere. Tenzij dat die oude spellen illegaal zouden gedownload zijn, W10 heeft nu eenmaal betere detectie-methodes dan W7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/10/2021 om 12:23, ictknechter zei:

Beste

 

Hangt er vanaf of je het illegaal hebt gedownload of niet.

 

En het heeft niks te maken met herkennen en zo. Je onderdelen worden herkent maar zijn anders als windows gewend was en daarom lukt het niet. Dus steek de hdd even terug start op zo worden je CPU en ram herkent en gelinkt aan je windows 10. Daarna steek je de ssd terug nu weet windows 10 dat het jouw pc is omdat de ram en CPU nog steeds worden herkent. 

 

Vriendelijke groeten ictknecter 

dank je wel voor je antwoord, aangezien de oude pc nog op win 7 draait, is dit dan het zelfde geval? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ictknechter zei:

De pc staat nog in windows 7. Dit veranderd de zaak. Is er een reden om niet naar 10 te gaan. Bij 10 ga je namelijk dit probleem niet hebben. 

 

Als je toch met zeven wilt verder gaan moet je opzoek naar de sticker met de licentie code. Meestal ergens achter de batterij.

de reden dat ik met 7 wilde verder gaan is dat ik ooit minecraft heb aangekocht voor mijn zoontje , helaas kan ik voorlopig althans die code niet vinden om het spel dan terug te kunnen installeren zonder het opnieuw te moeten aankopen , ik denk dat ik ruzie ga veroorzaken als ik hem dat afneem, 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.