Ga naar inhoud

Vragen bij Macriumreflect


poelie1981

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Calvus zei:

Is je SSD te zien in het BIOS?

Ben je m.a.w. al eens gaan kijken of je vers gekloonde SSD er als eerste prioriteit staat om van op te starten?

Is dit niet zo, zet deze dan als eerste.

Bevestig je instelling en sluit de BIOS.

Herstart de computer.

 

Bovenstaande voer je uit met aangesloten SSD natuurlijk.

 

Weet je hoe je in de BIOS-instellingen kan geraken?

Tijdens het POST-proces bij het opstarten van de computer kan je zien op welke toets er geklikt moet worden.

Dit verschilt van computer tot computer.

dank je wel voor je antwoord! ja de bios had ik reeds nagekeken! daar staat de ssd wel degelijk tussen! ik heb deze in de boot ook prioriteit gegeven, zodat hij van hieruit zou opstarten! ik had een usb to sata kabel van een collega geleend , maar nu reeds terug gegeven! heb vandaag mijn 2de dvd drive losgekoppeld en die kabels gebruikt op de ssd aan te sluiten, en wilde hiermee nogmaals proberen een nieuwe kopie te maken! maar hiermee kreeg ik met macrium een foutmelding. vandaag dan maar zelf een usb to sata kabel besteld , 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb  het topic nog eens vlug diagonaal gelezen.

En ik kan niet zo direct de grootte van je HDD én van je SSD vinden.

1.     Zijn ze even groot?

2.     Is je HDD groter dan de SSD?

3.     Is je HDD kleiner dan de SSD?

Dit kan namelijk van belang zijn voor het klonen met Macrium Reflect Free.

 

 

HDD = SSD --> zou geen probleem mogen zijn.

HDD < SSD --> ook geen probleem.

 

Echter HDD > dan de SSD --> weet dan dat de recenste versies van Macrium Reflect Free de partities niet meer automatisch verkleint/aanpast aan de kleinere SSD !!!

Wat dus vroeger wél het geval was.

Ook de “Trial-versie” van de betalende Macrium Reflect heeft deze mogelijkheid niet meer!

 

In geval: HDD >SSD

Lees onderstaande dan maar eens rustig door (een beetje naar beneden scrollen).

Let vooral op wat er duidelijk “in het rood” vermeld staat!

En lees het "LET OP" ... dat vermeld staat onder punt 16.

https://www.windowshelp.nl/macriumreflect/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Calvus zei:

Ik heb  het topic nog eens vlug diagonaal gelezen.

En ik kan niet zo direct de grootte van je HDD én van je SSD vinden.

1.     Zijn ze even groot?

2.     Is je HDD groter dan de SSD?

3.     Is je HDD kleiner dan de SSD?

Dit kan namelijk van belang zijn voor het klonen met Macrium Reflect Free.

 

 

HDD = SSD --> zou geen probleem mogen zijn.

HDD < SSD --> ook geen probleem.

 

Echter HDD > dan de SSD --> weet dan dat de recenste versies van Macrium Reflect Free de partities niet meer automatisch verkleint/aanpast aan de kleinere SSD !!!

Wat dus vroeger wél het geval was.

Ook de “Trial-versie” van de betalende Macrium Reflect heeft deze mogelijkheid niet meer!

 

In geval: HDD >SSD

Lees onderstaande dan maar eens rustig door (een beetje naar beneden scrollen).

Let vooral op wat er duidelijk “in het rood” vermeld staat!

En lees het "LET OP" ... dat vermeld staat onder punt 16.

https://www.windowshelp.nl/macriumreflect/index.html

de oude hd is 1gb en de nieuwe ssd is maar 240 gb, maar dat zou meer dan voldoende groot moeten zijn, aangezien er momenteel op de hd maar 68 gb staat ;) wel is het zo dat de hd is opgedeeld in 2 partities! c schijf is 195 gb en de d schijf die ik gebruikte voor downloads is dus de rest , maar aangezien het enkel voor wat huiswerk is en minecraft zou die 240 meer dan voldoende moeten zijn, toen ik de poging gedaan heb om te kopieren heb ik die d partitie dan ook  niet geselecteerd, en de c partitie vergroot tot het maximum van de ssd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat begrijp ik.

Maar, ... de opgegeven ruimte van je SSD (240GB) is in werkelijkheid niet de "netto" ruimte die je ter beschikking hebt.

Dus, vis dat eens uit en verklein/vergroot dan je partitie die je wil klonen naar die "netto" Gb's die je kan benutten.

 

Oops: ictknechter is me net even voor.

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.