Ga naar inhoud

Problemen met outlook


Baert Patric

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik werk met office 19 pro waarin ik gebruik maak van de e-mail-client outlook. Hierin heb ik mijn drie adressen, nl een outlook-, een gmail- en een telenet adres. D mails van outlook komen goed binnen, maar de twee andere ondervinden de problemen. Dan krijg ik de melding:

 

 
   


Wanneer ik dan via bestand, accountinstellingen accountinstellingen de betreffende adressen wil herstellen, krijg ik een melding dat dit niet kan omdat de  versleutelingsmethode niet goed is. Ik weet niet hoe dit te veranderen.

 

Het straffe is dat outlook soms wel correct werkt.

Ik maak ook gebuik van de mail client van windows en daar heb ik geen problemen.

Soms is outlook nodig mdat ik daar met groepen kan werken
Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit op te lossen.
Dank bij voorbaat,
Patric

 

afbeelding.png.b50f7de3eba24113aa61153477c76676.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

de instellingen voor gmail-adres stonden zoals aangegeven, dus niet moeten veranderen.

Voor telenet stond voor inkomende mail pop en poort 995. Als ik dit verander naar uw instellingen krijg ik hier de melding: oeps er is iets misgegaan en de accountinstellingen worden niet opgeslagen in outlook.

 

Wat nu?

Merk wel op dat soms wel de mails binnen komen en alles normaal werkt, maar niet zo veel.

 

mvg

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het probleem niet aan die instellingen ligt was al te denken omdat je in je beginpost aangaf dat soms wel werkt. Hoe lang heb je dat probleem al? Heb je juist voor de problemen begonnen iets veranderd in Outlook? 

 

Meerdere mogelijke oorzaken:

 

problemen met de server

antivirussoftware of firewall

je hebt het account 2 keer aangemaakt

verder vraag ik me af op welke manier je pc waar het probleem zich stelt verbinding met internet maakt

in het verleden ging je met groepen gaan werken in Outlook, nu nog? 

 

.....................

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eigenlijk steeds regelmatig dit probleem gehad met outlook, ook toen ik met 2016 werkte. Heb dan office 2019 geïnstalleerd maar probleem blijft regelmatig terugkeren. Ik heb voor de eenvoud van verzenden een aantal groepen gemaakt voor het gemak. Ook reeds met office 2016 hoor. De verbinding is draadloos via wifi, maar reeds getest met kabel en probleem  blijft ook op dat moment.

als het problemen zijn met de server (s) , hoe is dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/11/2021 om 12:10, Baert Patric zei:

 

Ik maak ook gebuik van de mail client van windows en daar heb ik geen problemen.

 

 

 

 

Je bedoelt Windows Mail?

Heb je gecontroleerd of het telenet account maar 1x aanwezig is in Outlook?

 

Ontvang en of verstuur je ook mails via dat telenet account  vanaf andere Pc, smartphone of....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja windows mail, geen problemen. Mijn gmail en telenet mail staan ook op een andere pc ( in windows mail en outlook) en op mijn telefoon om ze te lezen, verzend er niet mee.

Outlook werkte gisteren eens en ik verstuurde dezelfde mail aan een paar groepen. IK kon die niet verzenden, een foutmelding over spam. Adres moeten deblokkeren.  Zou toch moeten kunnen, was max elke keer 20 personen per groep. Alé, je kan groepen maken maar problemen als je een mail naar de groep wil verzenden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.