Ga naar inhoud

Pc upgrade vereist


DuhrieZz

Aanbevolen berichten

spacer.png

 

Hoihoi !

 

Een 2tal jaartjes terug heb ik hier bij de lokale computerboer een desktop ineen laten steken.

Nu is het toch tijd voor een upgrade maar nu is mijn vraag kan ik dit zelf niet?

Heb toen flink moeten betalen voor de installatie vandaar 😄

 

Of upgraden naar een ps5 maar hou het toch liever bij pc..

 

Ik dacht aan een MSI Radeon RX6600 Mech 2X 8GB GDDR6 V502-035R vanop bol.

 

Alsook 4gig ram geheugen bij te steken. Wat gewoon een kaartje insteken is toch? 

 

#noob

 

Had deze op oog; Corsair 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen.

 

wat denken jullie? Zelf doen of toch maar even terug naar de winkel?

 

graag jullie meningen !

 

Bovenaan staat een foto van mijn pc specs.

 

alvast bedankt !!

groetjes Dries

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, DuhrieZz zei:

Een 2tal jaartjes terug heb ik hier bij de lokale computerboer een desktop ineen laten steken.

Uh, de afbeelding die jij laat zien is niet van een 2 jaar oude pc. De processor is een i7-3770. Dat is dus een Intel i7 van de derde generatie. Dat betekent dat die al circa 9 jaar oud is.

Is dit dezelfde pc als de Medion pc uit dit andere topic van jou: https://www.pc-helpforum.be/topic/54159-pc-upgrade/

Dat vorige topic is van 2014, dus geen 2 jaar geleden, maar 7 jaar geleden. En in dat topic staat dezelfde processor.

 

In die Medion pc zat het volgende werkgeheugen: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)

DDR3 geheugen dus. Jij wil er nu blijkbaar DDR4 geheugen in plaatsen. Dat gaat niet lukken, want dat past niet.

 

Bovendien wil jij 4 GB RAM bijsteken, maar als voorbeeld denk je aan Corsair 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen.

Wat wil je nu precies?

 

Je afbeelding zegt niet voldoende over de hardware in je pc.

Download en installeer Speccy. (← dit is een link; klik erop)

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra’s uit!

 

61b8c247a503d-speccy.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand > Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER

 

=================

Let op: a.u.b. geen tekstbestand plaatsen, ook geen afbeelding, maar alleen de link.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij wil Call of Duty: Warzone kunnen spelen op je pc.

Met je huidige pc zou dat ook moeten lukken, al moet je dan wel het spel spelen met lage instellingen.

Hier vind je de system requirements (hardware vereisten) voor dat spel: https://support.activision.com/call-of-duty-warzone/articles/minimum-and-recommended-specs-for-call-of-duty-warzone

 

Je huidige pc voldoet aan de minimum eisen.

Je grafische kaart komt net wat tekort voor de recommended specifications (aanbevolen specificaties). Ook de hoeveelheid RAM is net te weinig.

Hoe hoger de instellingen van het spel, des te meer details je ziet en des te hoger de frame rate (fps) zal zijn. Maar dan moet de hardware in je pc dat wel aan kunnen.

Je ziet dat er op die website 5 verschillende specificaties worden genoemd, oplopend van lage instellingen naar de allerhoogste instellingen. Stel dat je een 4K monitor hebt en het spel in de hoogste instellingen en ook in die 4K resolutie wil spelen, dan heb je een behoorlijke dure pc nodig.


Je zult eerst zelf moeten bepalen op welke instellingen jij het spel wil spelen. Ook moet je voor je zelf een budget bepalen (het maximale bedrag dat jij eraan uit wilt geven). Daarna pas kunnen hardware kenners jou van advies dienen.

 

Ik ben zelf geen hardware kenner. Ik speel helemaal geen games. Dus die adviezen zul je van andere leden moeten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de link naar het snapshot van Speccy nog niet geplaatst. Lukt dat je niet? Waarmee loop je vast?

Die link moet je echt geven, als je goede hulp wilt krijgen. Alleen dan krijgen de helpers een overzicht van de hardware in je computer.

 

15 uren geleden, DuhrieZz zei:

Ik dacht aan deze, MSI Geforce RTX 2060 GAMING Z 6G.

Tja, prima grafische kaart, maar is die nog wel te koop? Volgens mij al een jaar niet meer. Of heb jij hem nog te koop gezien? Geef dan eens de link naar de webwinkel waar deze kaart nog te koop is.

 

6 uren geleden, DuhrieZz zei:

Net de website pc specs gevonden. 

A.u.b altijd een aanklikbare link geven. Bedoel je deze website: https://www.pc-specs.com/

Ik weet niet of die website voor jouw doel wel zo geschikt is.

 

Ik gaf jou eerder deze link: https://support.activision.com/call-of-duty-warzone/articles/minimum-and-recommended-specs-for-call-of-duty-warzone

Die website is in ieder geval betrouwbaar, want het is de website van de supportafdeling van Activison. Activision is de maker van het spel Call of Duty: Warzone. Dat is toch het spel dat jij wil spelen?

Maar let op: die support website van Activision is al een tijdje geleden gemaakt. Diverse hardware die daar genoemd wordt, is nu niet meer te koop. Dat betekent dat je dan voor een processor of grafische kaart moet kiezen, die qua prestaties minstens even goed is als de aangeraden hardware, maar nog wel nieuw te koop is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.