Ga naar inhoud

w 10 klok 1 uur achter


lijn31

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, lijn31 zei:

Oeps weer 1 u achter pc juist opgestart,waar zit de biosklok?

meestal ergens in het hoofdmenu van de bios - afhankelijk van wat voor bios je hebt...

afbeelding.png.3d901c417e824046b302cc5d47ec5014.png      afbeelding.png.858016bbff59a0af891461e320990502.png

 

afbeelding.png.3bfbd2d1b5b7eae6cfff63d388f92204.png

 

Als je biostijd ook fout loopt is dat meestal een teken dat je biosbatterijtje aan zijn eind is en vervangen dient te worden

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het batterijtje van je moederbord dus op zijn eind en dien je het te vervangen.

 

https://www.youtube.com/results?search_query=batterij+moederbord+vervangen

 

Zie je het zitten denk je? 

éérst dus kijken wàt voor batterijtje je nu hebt, zorgen dat je er aan eentje geraakt (vb via https://www.knoopcelgigant.be/horloge-batterijen/  - maar er zijn zat sites voor batterijen)

en het dan vervangen.

Maar ik ken je skills natuurlijk niet...  (eigenlijk is het iets van niks, maar je moet weten wat je doet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het batterijtje nog goed zou zijn, houdt hij het - anders ga je het moeten vervangen.

PS: bij het opstarten kreeg je toch nog geen biosscherm dat vertelde dat je op F1 moest drukken om verder te gaan?

 

Moest je toch je batterijtje gaan (moeten) vervangen: er zijn een paar dingen om daarbij op te letten - als je het niet zou weten, vraag er even om in dat geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar doelde ik niet op Joan, ik vroeg me af waarom je dit ter sprake kwam - is het omwille van mijn vraag naar die F1-melding? (daar bedoelde ik iets anders mee dan te vragen hoe jij in de bios kwam: soms start je systeem niet door en krijg je een biosscherm dat je vertelt dat je op F1 moet drukken om verder te kunnen gaan - mijn vraag was of je dàt al gekregen had de laatste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.