Ga naar inhoud

BSOD Watchdog violation


spookie2005

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb regelmatig op een desktop een BSOD "Watchdog violation" en ik vroeg mij af wat ik er aan kan doen. Ik heb al "Google geraadpleegd" maar heb nog niets bekomen waardoor het probleem weg blijft. De desktop is 8 jaar met Windows 10 pro.

Ik weet dat het eventueel te bekijken is via BlueScreenView of zoiets maar je moet het dan ook nog kunnen lezen..

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Blue Screen View.

Start het programma op. Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

aangepast door kweezie wabbit
overbodige alinea verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit logje is de laatste crash van 8 jan in de namiddag.

Klopt dat?

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.