Ga naar inhoud

Gekantelde foto,s


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een nieuwe laptop gekocht , en ben bezig om alles weer op orde te krijgen 

Ik ben van windows 10 naar windows 11 gegaan , en dat is toch even anders 

 

ik had mijn ,, mijn afbeeldingen,, op een usb stick staan , en die weer op de nieuwe laptop gezet .

Op zich moet dit geen probleem zijn , want dat heb ik al vaker gedaan

Maar ik heb er nu mappen bij waar veel foto,s gekanteld staan 

Kan ik dit herstellen ?

 

Verder kan ik niet de mogelijkheid vinden om mijn foto,s in diavoorstelling af te laten spelen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je foto's neemt met een smartphone, dan moet je opletten dat de camera aan de bovenkant zit. Anders komt de foto ondersteboven te staan wanneer je hem overzet naar je computer. Het is mogelijk dat Windows 10 de oriëntatie van de foto's nog automatisch corrigeerde, maar dat Windows 11 dat niet meer doet. Dat weet ik niet.

 

Die foto's die nu gekanteld staan, zul je zelf weer rechtop moeten zetten. Dat is niet zo moeilijk.

Ik neem aan dat je de app Foto's gebruikt om je foto's te bekijken.

Of dat zo is, kun je zo controleren: open een foto door er op te dubbelklikken. Als de foto geopend is, dan zie je links bovenaan in welk programma de foto geopend is. Is dat bij jou de app Foto's, zoals in onderstaande afbeelding?

 

62374dfacc296-de_app_Foto_s.png

 

Geef aan of dat bij jou zo is of niet.

Met de app Foto's kun je gekantelde foto's draaien / rechtop zetten. En je kunt met  de app Foto's ook een diavoorstelling afspelen. Als je antwoord hebt gegeven of jij inderdaad de app Foto's gebruikt, dan zal ik uitleggen hoe je foto's weer rechtop zet en hoe je een diavoorstelling van je foto's afspeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dit is weer eens een probleem  waar ik ook zo klaar mee ben 

Dit was duidelijk .

Om te beginnen , 

De map die ik geopend had , en waar de gekantelde foto,s stonden zijn nu wel goed ( waarom , geen idee )

Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit .

En ik opende mijn foto,s met  :  Microsoft Office Picture Manager

Dus dat is nu gewijzigd in de app foto,s 

En ik heb nu ook weer mogelijkheid van diavoorstelling .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.