Ga naar inhoud

bluetooth van laptop vindt mobiel en sportwatch niet.


Theo2602

Aanbevolen berichten

In Bluetooth en andere apparaten op mijn laptop, wordt noch mijn smartphone LG ThinQ noch mijn Sportwatch Samsung noch een andere smartwatch (Lumen) niet gevonden en ook omgekeerd wordt op de smartphone de laptop niet gevonden. Nochtans staat de Bluetooth op mijn laptop aan, en komt er : Kan nu worden gedetecteerd als Desktop-58V8LK1.

In Apparaat toevoegen vind ik 'huiskamer' en B-box, voor de rest niets.

iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel Theo, je schreef immers

5 uren geleden, Theo2602 zei:

Nochtans staat de Bluetooth op mijn laptop aan, en komt er : Kan nu worden gedetecteerd als Desktop-58V8LK1.

 

Dus langs de kant van jouw laptop schijnt alles OK te zijn, meer nog, je schrijft dat er wel degelijk 2 andere apparaten als bluetooth geïdentificeerd worden?

Zijn die andere apparaten niet te ver van je laptop verwijderd? Standaard afstand voor Bluetooth is maximum ong. 10 meter (zonder obstakels), want het vermogen van Bluetooth is veel lager dan WiFI. (alhoewel Bluetooth eveneens het 2.4/5 GHz spectrum gebruikt).

 

Vreemd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die apparaten liggen naast de laptop. En de twee die zogezegd door Bluethoot worden gevonden, zijn de dongle om te casten naar de huiskamer, en de box van Proximus. Beide eigenlijk WIFI toestellen.

Mijn mobiel vindt zowel de horloges als mijn auto, als mijn selfiestick. Die is dus ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer vreemd.

Om op je andere vraag te antwoorden : inderdaad, jouw bluetooth apparaten kunnen met een verschillend vermogen uitzenden. De standaard is + 8 dBm, maar kan variëren (naargelang het apparaat) van - 20 dBm tot + 20 dBm, wat een enorm verschil is.

Langs de andere kant (de ontvanger) kan de gevoeligheid eveneens variëren.

Is het stuurprogramma van je bluetooth in je laptop wel up-to-date? Werkt de WiFi goed?

PS : haal het vinkje weg bij "downloaden via verbindingen met een datalimiet".

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je bedoelt 'dit apparaat werkt correct': dat zegt alleen maar dat windows drivers voor het apparaat heeft aangetroffen, en niks over hoe oud die drivers zijn.

ook 'er zijn geen betere/nieuwere drivers gevonden' zegt niks meer dan dat er in de windows bibliotheken geen nieuwere drivers zijn gevonden, waar bij het de vraag is of die bibliotheken 'bij' zijn.

mogelijke driverproblemen los je op langs deze weg: ga naar leverancier van je laptop (of van het betreffende apparaat)  en haal daar de meest recente drivers op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.