Ga naar inhoud

Lenovo pc i5 6300U van vxvk kan niet meer updaten van Windows 10 versie 20H2 naar de recentste versie.


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb waarschijnlijk een beetje warrig geantwoord. Als ik het zo lees met jouw commentaar, klopt er inderdaad niets van. Inderdaad lijkt het of ik twee dingen door elkaar haal. Maar ik heb een back-up gemaakt omdat ik elke keer problemen had met updates in windows 10. De laatste updates heb ik gewist en toen heb ik een herstelpunt gemaakt. Maar het leek me toch beter om gewoon een back-up te hebben als reserve.

Door de problemen met die updates wilde ik toch maar upgraden naar windows 11. Dat staat dus los van die back-up. Maar bij de controle voor windows 11 moet ik de gegevens voor mijn microsoft account en mijn wachtwoord voor windows geven. Een wachtwoord voor windows heb ik niet. Dus nu kom ik niet verder met windows 11. Misschien begrijp je nu mijn probleem? Dankjewel voor de moeite. En bij een nieuwe poging word ik door Microsoft naar Instellingen gestuurd om de laatste update te downloaden. En die doet het dus niet. Dan toch maar verder met Windows10 zonder updates? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, vxvk zei:

De laatste updates heb ik gewist

Waarom wiste

 

36 minuten geleden, vxvk zei:

Door de problemen met die updates wilde ik toch maar upgraden naar windows 11

je een update van Windows? Wat was de bedoeling?

 

 

(uit je vorig topic:)

Op 3/5/2022 om 14:07, vxvk zei:

Dat is gelukt! Nu komt er niet steeds weer de melding dat ik opnieuw moet opstarten om updates te installeren

 

en nu spreek je plots weer van

38 minuten geleden, vxvk zei:

Door de problemen met die updates wilde ik toch maar upgraden naar windows 11

Je updateproblemen waren voorbij vertelde je in dat ander topic en nu spreek je terug van 'problemen met updates' .. ? ? ?

 

39 minuten geleden, vxvk zei:

Misschien begrijp je nu mijn probleem?

euh... toch niet...

 

40 minuten geleden, vxvk zei:

En bij een nieuwe poging

Over wat voor poging spreek je nu?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat mijn updateproblemen voorbij waren maar dat bleek niet zo te zijn. Elke keer dat ik de update geïnstalleerd had, werden bij een nieuwe opstart alle wijzigingen ongedaan gemaakt. Toen heb ik nog een keer een update geprobeerd, die leek net als de keer daarvoor goed te gaan maar er stonden intussen een stuk of tien meldingen dat het installeren van de updates mislukt was. Ik heb toen de laatst geïnstalleerde update gewist. Dat was dezelfde als waarvan steeds gemeld werd dat de installatie mislukt was. Dus, de installatie leek steeds goed te gaan maar bij het opnieuw opstarten bleek dat de installatie mislukt was. Het gaat om de 21H2.

Daarom besloot ik toch maar een upgrade te doen naar Windows 11. Maar zoals ik al schreef, ging dat niet. Ik heb een pc health check gedownload en daarmee kwam ik in de problemen. Een keer werd me om mijn microsoft gegevens gevraagd en daarna mijn windows wachtwoord. Bij de volgende keer dat ik pc health check gebruikte, werd ik naar de instellingen van de laptop gestuurd om de laatste updates te downloaden. Misschien is het zo wat duidelijker? Ik draai dus in een kringetje rond. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik je goed?

 

1. Bij een nieuwe opstart van je laptop worden vorige wijzigingen ongedaan gemaakt

     euh.. hoe merk je dat, waaruit besluit je dat? (niet dat ik eraan twijfel, maar ik wil beter zicht krijgen op wat er bij jou gebeurt)

 

2. je 'probeerde een nieuwe update': hoe probeerde je dat?

     (en dat lukte dus niet, want je kreeg de melding dat het mislukt was)

 

3. Je 'wiste de laatst geïnstalleerde update' - Hoe precies ging je te werk daarbij?

 

4. Hoe wilde je een upgrade naar de 11 doen?

 

5. waarom ging dit niet? Wat werd er verteld?

 

6. 'er werd om je microsoft gegevens gevraagd' - dit is klassiek want Windows 11 wil je laten upgraden via een MS account

    (maar dit is te omzeilen)

 

7.     Je werd naar de laptop gestuurd om de laatste updates te downloaden

   Welke laatste updates: die van programma's of van hardware - of spreken we hier over Window-updates?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik krijg de melding dat er een nieuwe update klaar staat en dat ik opnieuw moet opstarten. Dan wordt de update geïnstalleerd. Dat lijkt allemaal goed te gaan. Ik kan dan zien dat de update 21H2 geïnstalleerd is. Tot ik de laptop uitzet. Dat doe ik als ik 's avonds naar bed ga. Dan zet ik hem de volgende morgen weer aan en dan staat er op het scherm dat de laatste wijzigingen ongedaan worden gemaakt. En als ik dan kijk, zie ik dat de installatie van de update mislukt is. Het gaat dan steeds om de update 21H2. In het begin had ik dat niet door. Dus ik deed steeds weer hetzelfde rondje. Totdat ik zag dat er steeds meldingen waren dat de installatie van de update mislukt was. Dat stond er op een gegeven moment wel 10 keer. Dus die update installatie werkte niet. En het ging steeds om de update 21H2. Als ik na de installatie meteen keek, zag ik de update staan. Dus het leek dan of het gelukt was, maar bij de volgende opstart verscheen weer de melding dat de alle wijzigingen ongedaan werden gemaakt. Ik zat dus in een vicieuze cirkel. Bij de laatste keer heb ik toen die update 21H2 gewist. Ik wist dat die uiteindelijk toch mislukt was. En daarna heb ik toen een back-up gemaakt. Nu krijg ik weer steeds die melding maar ik doe er verder niets meer mee.

Ik probeer nu dus naar windows 11 te gaan, omdat ik dan geen probleem meer heb met de updates van windows 10.

Maar bij de verschillende pogingen om te zien of mijn laptop geschikt is, moet ik óf via een microsoft account én een windows account werken. Bij een andere check waar ik dan op een controle klik, zit ik meteen bij de instellingen van mijn laptop en de updates van windows 10. Dus ook nu zit ik weer een soort van vicieuze cirkel.

Ik wil dus eigenlijk gewoon zien of mijn laptop geschikt is zonder dat men zich bemoeit met mijn accounts of updates. Jij zegt dat dit te omzeilen is. Maar ik heb deze gebruikt: WindowsPCHealthCheckSetup.msi. Gerda

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een schermprint van een deel van de meldingen van de updates die ik krijg als ik de geschiedenis van de updates opvraag. Er zijn er dus nog meer. Maar dan heb je een idee hoe het is gegaan.

updates.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, vxvk zei:

Ik probeer nu dus naar windows 11 te gaan, omdat ik dan geen probleem meer heb met de updates van windows 10.

Die gedachtengang klopt helaas niet, Gerda.

Als je nu al problemen hebt met updaten van Windows 10, dan zal de upgrade naar Windows 11 hoogstwaarschijnlijk ook niet lukken.

 

Ik heb even gekeken naar wat oudere topics van jou. Gaat het hier om een Lenovo laptop met de volgende processor: Intel Core i5-6300U?

Je kunt dat op verschillende manieren controleren. Ik noem er een:

  • Open de Verkenner
  • Klik met de rechter muisknop op Deze pc en kies dan in het menu voor Eigenschappen
  • Onder Apparaateigenschappen kijk je wat er staat achter Processor.

 

Staat daar Intel Core i5-6300, dan moet ik je teleurstellen: deze processor is van de zesde generatie (het eerste cijfer achter i5- duidt de generatie aan) en dan is jouw laptop te oud voor Windows 11. Microsoft eist voor Windows 11 een Intel Core processor van de 8ste generatie of nieuwer.

 

Jij moet dus bij Windows 10 blijven en het probleem met updaten gaan oplossen.

Je kunt eerst de probleemoplosser voor Windows Update gaan gebruiken: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-update-probleemoplosser-19bc41ca-ad72-ae67-af3c-89ce169755dd

 

Daarna start je de laptop opnieuw op. Dat doe je niet door de laptop uit te schakelen en daarna weer in te schakelen.

Je doet dat door achtereenvolgens te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

Daarna probeer je de update (eigenlijk upgrade) naar versie 21H2 opnieuw uit te voeren.

Lukt de update weer niet, dan volg je de aanwijzingen op deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/hulp-bij-upgrade-en-installatiefouten-in-windows-ea144c24-513d-a60e-40df-31ff78b3158a

 

Lees alles wat er op die laatste website staat. Je externe harde schijf mag niet aangesloten zijn.

Je mag alleen Windows Defender gebruiken. Gebruik je nu een andere antivirus (bijvoorbeeld AVG of Norton of Avira enz.), dan moet je die eerst verwijderen.

Het is een reeks van mogelijke oplossingen die je na elkaar uitvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje niet gereageerd maar ik ben wel bezig geweest met het in orde maken van de updates. Na veel omzwervingen, ook op het internet, heb ik uiteindelijk via Microsoft de upgrade naar 21H2 gevonden en gedownload. Maar, zoals te verwachten, kwam er ook nu weer een foutmelding. Uiteindelijk ben ik via veilige modus en via doscommando's weer bezig geweest om allerlei dingen te regelen. Ik heb de SoftwareDistribution map hernoemd. Dat ging alleen in de veilige modus. Ik heb de automatische update uitgezet. Nu werkt alles wel en ik krijg geen meldingen van updates meer. Ik heb natuurlijk een back-up gemaakt en een herstelpunt. Ook heb ik een herstel usb. Dus als het toch mis mocht gaan, kan ik weer terug naar nu. Echt opgelost is het probleem dus niet maar ik krijg niet steeds meer die meldingen. Het was wat nostalgisch. Ik ben begonnen met computers toen ze er eigenlijk niet waren. Mijn eerste was een Vic 20, de voorloper van de Commodore 64. 3kb werkgeheugen!. Geen opslag. Programmeren in basic. Als het apparaat uitging, was je programma ook weg. Geen Dos nog, ook geen Dr. Dos of MS Dos, natuurlijk geen windows. Ik probeer alles wel bij te houden maar dat lukt niet altijd meer. Met jullie hulp lukt dat nog wel. Weer bedankt en tot mijn volgende probleem. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zeker te weten dat je nu helemaal bij bent met updates kun je klikken op het vergrootglas of het zoekvak dat naast de knop Start staat. Typ dan winver en druk op de Enter-toets.

Er verschijnt een klein venster met de titel Over Windows.

Als je helemaal bij bent met updates, dan hoort dat venster er zo uit te zien:

627ba8e576da5-Ashampoo_Snap_2022.05.11_1

Je ziet dat ik versie 21H2 gebruik. Staat dat bij jou ook zo?

Kijk ook naar het nummer achter Build van besturingssysteem. Daar hoort te staan: 19044.1706.

Als daar bij jou een lager nummer staat, bijvoorbeeld 19044.1645, dan heb je de laatste updates nog niet binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet de windowsversie vinden. Ik krijg het onderstaande plaatje, zonder "over Windows''. Maar ik heb de nieuwste update niet kunnen installeren. Ik ben een week bezig geweest met in een kringetje rond te draaien. Een nieuwe update installeren, alle nieuwe instellingen die verwijderd werden bij het starten, weer een nieuwe update installeren en weer alles verwijderen. Welke oplossing ik ook koos, het lukte niet. En om te voorkomen dat ik helemaal opnieuw moet gaan installeren en ook omdat alles op dit moment verder goed werkt, heb ik gewoon na het installeren van de download van Microsoft alleen gezien dat het installeren mislukt was. Dat had ik de vorige keren dat ik dat gedaan had ook al gezien, zelfs na een installatie vanuit veilige modus. Bij de laatste keer heb ik gewoon de automatische update uitgezet.  Ik wacht nog wel af hoe het verder gaat. Ik heb gezien dat ik niet de enige ben die problemen heeft met de installatie van 21H2. Meestal zet ik mijn internet uit als ik geen internet nodig heb. En ja, mocht het nu misgaan, dan zet ik mijn back-up weer terug. Gerda

windows_scherm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.