Ga naar inhoud

Kan geen hotmail email account toevoegen in thunderbird


Leeko

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het lukt me niet om een hotmail e-mail account toe te voegen in Thunderbird.

 

Ik las al de link https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... en-hotmail

 

Ik deed een automatische configuratie maar dat lukt niet. 

Voor de handmatige configuratie gebruik ik de gegevens van  bijlage 1 en dat leukt ook niet.
Voor de accountnaam gebruik ik telkens mijn email adres van hotmail.
Voor zover ik weet geef ik het juiste mailadres en paswoord in.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar het lukt niet.

Ik gebruikte de instellingen van de bijlagen en ook de tip die ik kreeg van iemand op Mozbrowser-forum, lukt niet

 

Kan iemand mij helpen aub ?

Groetjes en alvast bedankt

1.jpg

2.jpg

108.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een e-mailadres van Microsoft, maar ik gebruik het erg weinig. Bij mij eindigt dat e-mailadres overigens niet op @hotmail.com, maar op @outlook.com. Dat maakt helemaal niets uit voor de manier waarop je dat account toevoegt aan Thunderbird.

 

1 uur terug, Leeko zei:

Voor zover ik weet geef ik het juiste mailadres en paswoord in.

Ga eerst met je browser naar webmail van Microsoft door op de volgende link te klikken: https://outlook.live.com/mail/0/inbox

Log in met je e-mailadres en wachtwoord.

 

Ben je erin geslaagd om met je browser in te loggen op je mail van Microsoft, dan weet je zeker dat je e-mailadres en je wachtwoord goed zijn. En dan pas kun je verder gaan.

 

Verwijder dan je e-mail account van Microsoft uit Thunderbird en begin daarna helemaal opnieuw met toevoegen van dat account aan Thunderbird.

Ik had in Thunderbird alleen mijn Gmail account opgenomen, maar speciaal voor jou heb ik zojuist ook mijn Microsoft account toegevoegd aan Thunderbird. Het is niet nodig om zelf de poorten en dergelijke in te typen. Kies de automatische weg, want Thunderbird kent de juiste servers voor e-mailadressen van Microsoft. En het maakt niet uit of dat e-mailadres eindigt op @hotmail.com of @live.nl of @live.com of @outlook.com. De instellingen zijn steeds hetzelfde.

 

In Thunderbird klik je op Bestand > Nieuw > Bestaande e-mailaccount. (Ja, kies Bestaande e-mailaccount.)

Je krijgt het volgende venster te zien:

 

62c8356e6669c-2022-07-08_14_39_34-Accoun

 

Onder 'Uw volledige naam' typ je de naam zoals jij wilt dat die getoond wordt aan anderen.

Je typt je e-mailadres in en je wachtwoord van je Microsoft account.

Klik achter het ingetypte wachtwoord op het oogje. Dan wordt het wachtwoord leesbaar. Klop het wachtwoord, dan zorg je ervoor dat er een vinkje staat voor 'Wachtwoord onthouden'.

Daarna klik je op de knop Doorgaan.

 

Ik kreeg bijna direct daarna het volgende scherm te zien:

 

62c836d965b2c-2022-07-08_14_43_59-Accoun

 

De juiste configuratie was gevonden in de database van Mozilla. Mooi zo. Ik klikte op de knop Gereed.

 

Daarna kreeg ik het volgende scherm te zien:

 

62c838548591b-account_met_succes_aangema

 

Ik klikte op de knop Voltooien en zag daarna dat mijn Microsoft account ook in de linker balk van Thunderbird stond:

 

62c838c45ad8f-twee_accounts_in_Thunderbi

 

Ik heb voor jou nagekeken wat de instellingen zijn voor de inkomende mail en de uitgaande mail voor Hotmail/Outlook.com in Thunderbird op mijn computer:

 

Inkomende mail:

 

62c83a991cddd-Inkomende_mail.png

 

Uitgaande mail:

 

62c83961e901e-uitgaande_mail.png

 

Maar die servernamen en poorten e.d. hoef je dus normaal niet zelf in te vullen. Dat doet Thunderbird voor jou.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.