Ga naar inhoud

Geluid PC


ricardo425

Aanbevolen berichten

Het is een website van Dell. Jij hebt ook een Dell computer, dus wat er op die website staat is voor jou van toepassing.

Ik vrees alleen dat je via Dell geen nieuwe ventilator voor de processor kunt kopen. 
Heb even gezocht en vond dit artikel op ebay: https://www.ebay.com/itm/Intel-Core-2-Duo-Heatsink-CPU-Cooling-Fan-for-E7200-E7300-E7400-E7500-LGA775-New-/401847210566

Meestal worden koelblok en ventilator samen verkocht (als een geheel). Dat is ook het geval bij het artikel op ebay. De kosten daar bedragen $28,99 + $19,50 verzendkosten = circa 50 dollar.

Ik weet niet of de ventilator ook los verkocht wordt en ook niet waar je die zou kunnen kopen. In het verleden heb ik een keer de ventilator van een processor moeten vervangen. Ik kocht toen koelblok + ventilator, maar ik liet het oude koelblok gewoon zitten en verving alleen de ventilator, want die bleek met een paar schroeven op het koelblok bevestigd te zijn. Aan de afbeelding op ebay kan ik niet goed zien of je de ventilator makkelijk van het koelblok kunt halen.

Als je een computerwinkel bij jou in de buurt hebt, zou je daar kunnen vragen naar de kosten voor een processorventilator voor de Intel Core 2 Duo E7500.

En misschien komen andere leden nog met nuttige tips voor jou.

 

By the way, heb je ook al het stof kunnen weghalen dat tussen de ribben van het koelblok zat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanner ik deze zou aankopen heb ik wel een probleempje. Deze ventilator is uitgerust met plastieken voetjes.

Deze in mijn PC is met vijsjes. dus zou ik het moederbord eruit moeten halen om de moertjes uit te halen.

En daar ga ik me niet aan riskeren denk ik. denk dat dit boven mijn petje gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto hierboven is van je eigen pc, neem ik aan. Ik zie nog vrij veel stof op het moederbord en in het ventilatierooster van de pc kast. 
Ook zie ik dat het koelblok van de processor is gehaald. Zomaar het koelblok + ventilator terugplaatsen mag niet. Je moet nu eerst de oude koelpasta die op de processor en op de onderkant van het koelblok zit verwijderen. Daarna een zéér dun laagje nieuwe koelpasta op de processor aanbrengen en dan pas het koelblok terugplaatsen. 
 

Maar ben je al wezen informeren bij een computerzaak bij jou in de buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wat je vermeld is juist. En de koelblok zal ik niet zomaar terug plaatsen. Dat was me al vermeld. 

De computerzaak waar ik geweest ben heeft me een nieuwe ventilator met koelblok aangeboden maar die paste niet door de voetsteuntjes. Ze hebben me beloofd om me verder te helpen en heb daarvoor een afspraak vandaag.

Laat je het verloop zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.png.d4160d2a029be0dbb684a00f1d6eb04e.png

Dit is de situatie nu. Ik heb uit onverwachte hoek gekregen.

Namelijk mijn Zoon. Die heeft heel mijn pc uit elkaar gehaald en volledig ontstoft (want er zat nog al een hele hoop in). zoals je had gezegd.

Heb ook een nieuwe ventilator gevonden in de pc winkel in mijn buurt.

Ik denk dat het nu wel goed zit, want ik hoor geen geluid meer.

 

Ben je zeer dankbaar voor de raad en hulp en vooral aan mijn zoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.