Ga naar inhoud

Video's van google foto's overzetten naar externe HD


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik op simpele wijze video's die bij Google Foto's staan overzetten naar een externe HD?  Ik ben als volgt te werk gegaan: Google Foto's geactiveerd. Daarna naar Bekijken Vervolgens naar video's en zie daar de video's die normaal tussen de foto's staan komen te voorschijn. Tot nu toe perfect. Een video geselecteerd en dan loop ik vast. Ik kan nergens aangeven waar de video naartoe moet. Standaard gaan de gegevens ( als ik het goed begrepen heb)naar de PC naar de map downloads  maar dat wil ik niet ik wil deze op een externe HD zetten. Archiveren is ook niet de oplossing want dan blijft het binnen GF  Wie weet raad?  Groet, Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard is de map Downloads inderdaad de map waarin gedownloade bestanden worden opgeslagen. Je kunt in je browser ook een andere standaard map instellen. En je kunt ook instellen dat altijd eerst gevraagd wordt waar de bestanden moeten worden opgeslagen.

Hoe je dat doet verschilt per browser. Stel dat jij Google Chrome gebruikt, dan doe je het volgende:

 

Klik in Chrome op het pictogram met de drie puntjes boven elkaar (dat staat rechtsboven). Kies dan Instellingen.

In de linker kolom klik je op Downloads.

Klik op het schuifje dat staat achter 'Voorafgaand aan een download vragen waar een bestand moet worden opgeslagen'.

 

Als het schuifje blauw wordt, dan is die optie ingeschakeld. Bij iedere download zal dan gevraagd worden waar jij dat bestand op wil slaan.

Met een afbeelding ter illustratie:

6300a93c76f35-Ashampoo_Snap_2022.08.20_1

Zoals je in de afbeelding kunt zien, heb ik zelf gekozen voor het Bureaublad als standaard locatie voor gedownloade bestanden. En van daaruit bepaal ik of ik de download wil bewaren. Zo ja, dan verplaats ik hem naar een map van mijn keuze. Zo niet, dan bekijk of beluister ik de download en daarna gaat hij naar de prullenbak.

 

In de browsers Edge of Firefox gaat dit ongeveer hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.