Ga naar inhoud

Zwaar probleem


gamocoyote

Aanbevolen berichten

Had via easu partition soft mijn C schijf willen verkleinen omdat ik nog steeds met het maken van een backup bezig ben.

Op een bepaald moment vraagt hij om uitvoering en vermeld dat de pc zal booten.

En vanaf nu zwaar in de problemen.

Fout blauw scherm is: inaccessible boot device.

Blijft maar re-booten en de fout geven.

Ik heb enkel een usb-rescue stickje maar de enkele mogelijkheden werken niet, zoals opstartherstel: "de pc kan niet worden hersteld met opstartherstel", systeemherstel:"u moet opgeven welke installatie van Windows u wilt terugzetten als u systeemherstel wilt gebruiken", herstellen met installatiekopie:"er kan geen systeemkopie op deze computer gevonden worden", updates verwijderen: "Dan keert hij terug naar mogelijkheden", opdrachtprompt is het enige wat ik kan benaderen. 

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ken partition soft niet, maar heb je geen systeembackup meer van vòòr de verkleinpoging?

(als je aan je C gaat morrelen zònder een (tamelijk recente) systeembackup, dan is dat niet zo verstandig...)

 

zo ja: terugzetten die hap

zo neen, dan zou ik in mijn bios al eerst eens gaan kijken of de bootvolgorde wel op de goede schijf/partitie staat.

'inaccessible boot device' betekent dat hij geen opstartschijf (lees: geen schijf met Windows op) vindt.

de oorzaak kan tweevoudig zijn:

a. bij het opstarten zoekt je bios altijd een schijf van waar hij kan opstarten. Dit staat in de bootvolgorde aangegeven, van daar dat ik je zei van dit eens te controleren

b. ('k hoop dat het niet dit is): ofwel is de verkleinpoging de mist in gegaan en staat geen (bruikbare) windows meer op je systeem...

 

(iemand anders nog betere/andere ideeën?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over de mogelijkheid beschikt om de harde schijf (of SSD) van je pc aan een andere computer te hangen dan zou ik dat zeker doen zodat je aan recente backup van je bestanden kunt maken. We weten namelijk niet of je over een recente backup beschikt. Ik vrees van niet. Daarna kun je met een gerust hart een partitie herstel uitvoeren of Windows aan de hand van een Windows 11 installatie USB stick herstellen met behoud van bestanden en instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen zeeën van tijd zoals anderen misschien wel hebben, zoals ik vorige keer kwam te vermelden, ik zit met een online cursus, en dat lukt echt niet op een tablet, en als ik dagen op tips of raadgevingen moet wachten dan rest mij ook geen andere keuze. hopelijk kan je dat dan beter begrijpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat eventueel (en heel misschien) een uitkomst kan bieden, is Windows 11 opnieuw installeren met behoud van gegevens, mogelijk kan het installatie programma van W11 toch een partitie herkennen, weinig waarschijnlijk but ho nows.

Maak hiervoor een Win 11 installatie stick aan https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

In het bios dien je wel in te stellen dat de pc opstart van de USB stick.

 

Lukt het niet om de pc op deze manier te herstellen, dan kan je aan de hand van deze stick, Windows opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.