Ga naar inhoud

is overschakelen naar linux een goed idee?


Aanbevolen berichten

Nog even als kleine aanvulling: naast mijn Windowscomputers, gebruik ik ook nog enkele laptops met Linux Mint. Voordeel van deze versie is dat het behoorlijk dicht bij Windows ligt qua gebruik. Browsen doe ik gewoon  met Firefox.

Mint is ook op minder sterke machines goed te gebruiken en zijn veel programma's voor bijvoorbeeld foto- en video bewerking, of in mijn geval, bewerking van muziek, vrij te gebruiken.

 

Sowieso kun je altijd Linux op een bootdisk installeren zodat je het uit kunt proberen zonder dat je het eerst op een computer moet installeren. En je hebt hier altijd ondersteuning door onze Linuxspecialst Hensyr ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen :) ik ga het stap per stap doen. Anders wordt het teveel ineens. Eerst LibreOffice en na verloop van tijd overschakelen naar linux. Hoe lang het gaat duren voor ik overschakel, weet ik niet. Dat zal een beetje afhangen van het gebruiksgemak van de windows besturing. Als ik mij aan de windows besturing begin te storen, kan het zijn dat ik sneller dan gepland overschakel. Anders duurt het wat langer tot de software van de windows besturing niet meer up-to-date is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, lomar43 zei:

Wat bedoel je met deze ? Er komen regelmatig updates voor Windows. Ga je dan bij de eerste update afhaken ?

 

Nee, niet wanneer er een gratis update is van de geïnstalleerde software. Wanneer ik een nieuwe versie van Windows moet kopen om up-to-date te blijven, ben ik van plan sowieso over te schakelen naar linux. Dus dat kan nog een lange tijd duren als ik nu een laptop koop met de huidige versie van windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, matti85 zei:

Wanneer ik een nieuwe versie van Windows moet kopen om up-to-date te blijven,

Aangezien je een nieuwe pc hebt zie ik niet direct een probleem mocht Windows met een nieuwe versie komen. Als de hardware het toelaat en Windows gebruikt het zelfde principe als vorige keer , gratis upgraden,  dan zit je waarschijnlijk voor jaren goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.