Ga naar inhoud

Computer valt elke keer 1x uit, daarna werkt hij perfect.


SvenVDB1

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

sinds een 2-tal weken heb ik een probleem met mijn computer. Na het opstarten werkt hij goed, maar na 5 of 10 minuten vallen ofwel mijn twee schermen uit (beide worden gewoon zwart) of alles slaagt vast, zodoende ik de PC moest uitzetten en weer opstarten. Daarna heb ik geen problemen meer tot de volgende dag.

 

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Ik gebruik Windows 10 Home versie 21H2. Ik heb geen weet van bepaalde programma's die ik onlangs zou geïnstalleerd hebben, die dit zouden beïnvloed hebben.

 

Ik heb al gescand op virussen en malware, maar dit is allemaal in orde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SVenVDB1,

 

Kijk ook eens in je logboeken naar mogelijke fouten of verwittigingen van de ogenblikken dat je scherm uitviel?

Zijn er telkens terugkerende fouten die gemeld worden? (zo ja: ook graag een screenshotje daarvan)

Dat geeft ons mogelijk een denkrichting aan...?

 

O ja: je scande op virussen en malware: hoe/waarmee deed je dat?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

SVenVDB1,

 

Kijk ook eens in je logboeken naar mogelijke fouten of verwittigingen van de ogenblikken dat je scherm uitviel?

Zijn er telkens terugkerende fouten die gemeld worden? (zo ja: ook graag een screenshotje daarvan)

Dat geeft ons mogelijk een denkrichting aan...?

 

O ja: je scande op virussen en malware: hoe/waarmee deed je dat?

En waar moet ik die logboeken vinden?

 

Malware = malwarebytes

Virussen = Windows Defender

 

aangepast door SvenVDB1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer heeft duidelijk last van foute en/of corrupte systeemfiles.

Probeer die eens op te sporen en te herstellen via cmd (linksonder, zoekvak), als administrator uitvoeren

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

 

Dan zit je ook nog eens met 2 anti-virus programma's, waarvan geweten is dat ze mekaar kunnen tegenwerken.

Best verwijder je Malwarebytes, je Defender is minstens even goed qua malware beveiliging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, p38cyq zei:

Best verwijder je Malwarebytes, je Defender is minstens even goed qua malware beveiliging.

misschien is dit wel niet echt nodig: zelf heb ik Malwarebites al een paar jaar naast mekaar draaien en ondervind er geen hinder van.

(en ik deed dit maar omdat ik op een forum gelezen had dat die twee mekaar niet hinderden)

Maar TS doet ermee wat hij wil natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, TS doet ermee wat hij wil natuurlijk, alhoewel niet kan ontkend worden dat 2 antivirussen extra CPU-tijd vragen om dezelfde binnenkomende malware te onderzoeken.

Alleszins blijkt uit het logje van @SvenVDB1 dat zijn Malwarebytes al een tijdje niet meer correct werkt.          

 

Knipsel.PNG.c0962ba0be064110c8174a8cb40890b2.PNG 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.