Ga naar inhoud

Printervraag HP 1018


Cil

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, maar ik heb iets waar ik niet uitkom.
Ik heb al tijden een HP printer "HP LaserJet 1018 Printer"  deze was toe aan een cartridge vervanging.
Maar nu komt het:
Een testpagina, een Word kladblok of pdf, print hij 100% goed, maar zodra ik een knipsel heb en deze af wil drukken is de kwaliteit misschien 50%. Ik neem aan omdat  de testpagina goed afdrukt, er niets met de cartridge mis kan zijn. Iemand een idee wat ik kan uitproberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een knipsel is meestal een klein plaatje, in een lage resolutie. Als je dat plaatje gaat afdrukken dan mag de print niet groter dan het origineel zijn. Maak je de print wel groter dan het origineel, dan zie je in het ergste geval alle afzonderlijke pixels.

Als ik een knipsel wil afdrukken dan open ik Word en dan plak ik het plaatje via Invoegen > Afbeeldingen > Afbeelding invoegen van ... Dit apparaat ... in:

 

633edb4372277-Ashampoo_Snap_2022.10.06_1

De afbeelding verschijnt dan in Word. Ik maak de ingevoegde afbeelding zeker niet groter, want dan zou hij onscherp worden. Kleiner maken mag wel.

Doe jij het ook zo? Of rechtsklik je op het knipsel en kies je dan Afdrukken? In dat geval wordt de afbeelding op de volledige pagina afgedrukt (als je geen andere keuze maakt) en dan wordt hij onscherp. Bij een klein knipsel dat groot wordt afgedrukt, zie je dan echt de afzonderlijke pixels (blokjes) waaruit de afbeelding is opgebouwd.

 

Of bedoel jij met 50% kwaliteit dat de print eerder lichtgrijs dan zwart is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu niet bij de printer, maar zal straks even wat screentjes maken hoe die printjes er dan uitzien, een knipsel zoals jij uitlegt heb ik niet gekeken of het origineel en knipsel van dezelfde grootte zijn. meestel knip ik een stuk uit bv voetbalwedstrijden en wil deze voor manlief prnten, (doe dat nu noodgedwongen steeds op de kleurenprinter,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.