Ga naar inhoud

Wifi versterkers


ruud

Aanbevolen berichten

Mijn vraag is wat kan ik doen om de wifi in huis meer dan gevoelig te verbeteren, we wonen in een prefab woning, dus geen betonnen muren aanwezig.

Moden staat in de hobby kamer een meter of 10 maximum van de achterkant van de living waar het dus een ramp is om nog wifi te hebben.

Grootste probleem is de samsung tablet, de smartphones hebben er minder last van.

 

Wat ik al gedaan heb is de "versterkers" van telenet in stopcontact in hobbykamer 30 cm van de modem ingeplugd en de andere in de living, doch geeft niet wat het zou moeten geven.

 

Ik ben absoluut geen expert in wifi, routers en al die dingen.

 

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de verschillende kamers, te beginnen dichtbij je modem, kijk de signaalsterkte na van jouw SSID (=identificatie van jouw wifi netwerk)

De signaalsterkte zou overal minstens -80 dBm moeten zijn, idealiter minstens -75 dBm, liefst -70 dBm of beter, en zeker in de plaatsen waar de "versterkers" van Telenet staan.

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, even snel in de kamer gekeken waar ik ziet naast de modem.

Screenshot toegevoegd, hoop dat het duidelijk is, rest morgen doen moet weg nu.

 

Zelfs hier naast de modem valt de grafiek soms weg. Groene pijl zijn wij, rode de buren.

 

Maar kan niet uploaden, steeds foutmelding -200 ofzoiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu betreffende de signaalsterkte is het het volgende gemeten.

Kamer met modem is tussen 0 en -90 nu op deze moment maar verspringt snel naar tussen -40 en -50.

Dan weer naar -60 / -70
In de living eerste tussen -80 / -70 en dan helemaal weg en terug gekomen op -60 / -70 om te dan terug beetje te zakken.

 

Versta er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.