Ga naar inhoud

PC voldoet niet voor Windows 11.


Jive1

Aanbevolen berichten

Bedankt, Jive1.

Ik vroeg me even af met welk programma ik een bestand met de extensie .nfo moest openen, maar na een dubbelklik op dat bestand werd het automatisch geopend in Systeeminformatie.

 

Jij hebt misschien twee pc's: een oude met als processor de Intel Core i3-2120, en een nieuwere met als processor de Intel Core i5-7400.

Over die laatste pc (met Intel Core i5-7400) hebben we het nu blijkbaar, want het volgende staat in het .nfo bestand:

 

636e82e6ecb9d-2022-11-11_18_07_34-Systee

 

Deze pc zal intussen 4 tot 5 jaar oud zijn. Helaas net wat te oud voor Windows 11. Klik op de volgende link om een lijst te zien met processors die ondersteund worden voor Windows 11: https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

Jouw processor staat daar niet bij, want het cijfer 7 in i5-7400 betekent dat die processor van de 7de generatie is. En je moet voor Windows 11 een Intel processor van de 8ste generatie of nieuwer hebben. Met deze pc kun je dus het beste bij Windows 10 blijven. Windows 10 wordt ondersteund met updates tot en met 14 oktober 2025. En daarna zou je een nieuwe computer met Windows 11 aan kunnen schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er dan wel beter uit! Het is zo dat mijn MSFS2020 momenteel goed draait op deze PC. Ik heb nog juist een update binnengehaald, en alles ziet er prima uit.

Ik denk dus dat ik een tijdje met deze pc en windows 10 zal verdergaan.

Bedankt voor de hulp en de goeie raad!

Jive1 Belgium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kweezie wabbit wijzigde de titel naar PC voldoet niet voor Windows 11.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.