Ga naar inhoud

PC voldoet niet voor Windows 11.


Jive1

Aanbevolen berichten

Mijn PC zegt me: deze pc voldoet momenteel niet aan de minimale vereisten voor het uitvoeren van Windows 11.

Nochtans, ik heb deze pc met Windows 10 reeds geruime tijd, en het systeem heeft automatisch geupgradet naar Windows 11, en leek volledig te voldoen.

Ik weet nu niet wat e te doen staat pm dat te verhelpen. Kan u mij een tip geven aub.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst eens kijken welke versie van Windows jij op dit moment hebt.

In de taakbalk (onderaan) zie je een zoekknop staan. Klik op die knop en typ dan winver. Druk daarna op de Enter-toets.

Er zal een klein venstertje openen, met als titel 'Over Windows'.

Op mijn Windows 11 pc ziet dat venstertje er zo uit:

 

636e379dd4f2e-2022-11-11_12_49_59-Over_W

 

Wat staat er bij jou? Kun je daar een printscreen van maken en die hier plaatsen?

Als het maken van een printscreen jou niet lukt, mag je ook typen.

Zie je bovenaan in dat venstertje Windows 11 staan, of staat daar toch nog Windows 10?

En geef ook door wat voor versie jij hebt. Dus het gedeelte dat ik geel gemarkeerd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PrintScreen schijnt niet te werken, maar op het informatievenster staat vermeld:

Versie22H2 ( Bild van besturingssysteem 19045.2251 )

en onderaan: licensievoorw..... verleend aan ****@telenet.be

 

 

Groeten

Jive1 Belgium

aangepast door Passer
mailadres weggehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het is een Windows 10, maar toen Microsoft ermee begonnen is m sommige eigenschappen van die Windows 10 aan te passen naar Windows 11, deed mijn systeem gretig mee. Ik heb die Windows 10 er anders al  vrij lang op zitten en die heeft stee

ds voldoening gegeven.

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins, ik ben van plan om deze PC wat aan te passen omdat ik MS Flight Simulator 2020 vlieg, en mijn drive R, die 500 GiB is, wordt wat te klein, ik wil er dus een grotere drive, misschien wel en SSD aan hangen. Zou ik dan best ook Windows 10 lat vervangen door een Windows 11 en mijn C-drive eens helemaal laten leeg maken en van propere software voorzien? Je weet  wel, met Flight Simulator moeten we nogal regelmatig downloads doen, en die brengen veel vuiligheid mee.... Of hou ik me aan Windows 10?

Groeten

Jive1 Belgium

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt nu Windows 10, en daarvan heb je de meest recente versie.

 

5 uren geleden, Jive1 zei:

Mijn PC zegt me: deze pc voldoet momenteel niet aan de minimale vereisten voor het uitvoeren van Windows 11

 

Dat betekent dat er een of meer factoren zijn waardoor jouw pc niet geschikt is voor Windows 11. Sommige oorzaken zijn te verhelpen, andere niet.

Ik heb wat oudere topics van jou bekeken. Daarin had jij een pc met de volgende processor: Intel(R) Core(TM) i5-7400 CPU @ 3.00GHz

Is dat dezelfde pc als waar we het nu over hebben? Indien ja, dan is jouw processor net 1 jaar te oud voor Windows 11. Jij hebt namelijk een Intel processor van de 7de generatie. Microsoft stelt voor Windows 11 een Intel processor van de 8ste generatie of nieuwer als vereiste.

 

Met wat trucjes is het wel mogelijk om Windows 11 te installeren op een pc die daar volgens Microsoft niet voor geschikt is, maar er is een afspraak op dit forum dat we daar geen hulp bij bieden. Zie dit topic van kape: https://www.pc-helpforum.be/topic/77073-windows-11-pc-niet-geschikt/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Mijn pc is nu:

Windows 10 Home NLD 64bit Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz 1600
NVIDIA GeForce GT 430 1024MB 1920 x 1080 NVIDIA High Definition Audio
C:\ NTFS 120,12GB 95,81GB 8 170MB
Redbull AV and Redbull Firewall

 

De Nvidia gegevens zijn nu wel anders: ik heb al een tijdje

NVIDIA\DisplayDriver\526.47\Win11_Win10-DCH_64\International

 

Maar daar schijnt in verband met MSFS2020 toch ook iets niet mee in orde te zijn. Misschien ka ik bij jullie ook terecht met vragen overMSFS2020?.....Of kennen jullie een goeie site waarbij ik daarvoor zou kunnen gaan?.....

 

Groeten

Jive1 Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jive1 zei:

Mijn pc is nu:

Windows 10 Home NLD 64bit Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz 1600

Dan ben je er flink op achteruit gegaan. Die Intel Core i3-2120 is maar liefst 5 jaar ouder dan de Intel Core i5-7400 die jij in 2019 had.

De  Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU is ergens tussen de 9 en 11 jaar oud. Veel te oud voor Windows 11.

En in een pc die mogelijk al 11 jaar oud is, zou ik zelf geen geld meer steken.

 

Vragen over MSFS2020 kun je beter stellen op een forum dat zich daar specifiek mee bezighoudt. Gebruik Google en zoek dan naar: MSFS2020 forum.

Bij de zoekresultaten zie ik dan Engelstalige forums, maar ook een Nederlandstalig forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.