Ga naar inhoud

Weer een trage pc


GEAtje

Aanbevolen berichten

Ik heb de logjes bekeken en daaruit blijkt dat er een probleem is met de harde schijven.

Best eerst dat oplossen voor we de rest gaan behandelen.

Je kan alvast beginnen met een backup te maken van je beide harde schijven.

 

Doe eens een test van de harde schijven.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Doe nu hetzelfde voor de 2de schijf.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kweezie wabbit zei:

Ik heb de logjes bekeken en daaruit blijkt dat er een probleem is met de harde schijven.

En dus, Geatje, zou ik je aanraden al maar METEEN de belangrijke dingen van je schijf op een andere drager (andere schijf, in de cloud, op een stick,..) te gaan kopiëren en veilig te stellen !

(zelfs al vòòr die controle met HDTune)

Tenzij je die dingen al elders dubbel staan hebt natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

('k dacht dat Kweezie het verder ging in handen nemen)

 

ja: je deed het goed - maar... je eerste (bovenste) schijf is het aan het begeven: zie je dat ene rode blokje? dat is een beschadigde of niet goed meer werkende block.

Dit houdt in dat die schijf de geest aan het geven is: er zullen er stilaan nog meer gaan komen vrees ik

en ik zou die schijf dus maar gaan vervangen. (Je kan het ook riskeren van die ene blok buiten gebruik te laten stellen en dan te hopen dat het bij die ene blijft,

maar of dit lukt moet de toekomst uitwijzen.

 

Je onderste schijf is nog helemaal OK

 

Maar ik denk wel dat dit de traagheid van je schijf niet kan verklaren... (of toch, Kweezie? - misschien omdat daarop een veel gebruikt Windowsbestand staat ? ? ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.