Ga naar inhoud

ZIP drive


Baert Patric

Aanbevolen berichten

Beste,

Vroeger bewaarde ik mijn gegevens als back-up of grotere (dan 3.5 disks) op schijven via een ZIP drive. Ik had die eigenlijk nu eens terug willen bekijken, er zijn een aantal documenten die ik terug zou kunnen gebruiken. Probleem is dat ik geen verbinding kan maken met mijn laptop. Het is aan te sluiten met een snoer met fiches met 25 pinnen (naam van snoer ken ik niet). Het is een iomega zip drive.
Is hier een oplossing voor? En wat met een eventuele driver?

Ik heb hier ook nog een sony externe disk drive 3.5 inch die wel met usb met mijn laptop kan verbonden worden, maar die krijg ik ook niet aan de praat. Is er voor beide problemen een oplossing?

Dank bij voorbaat.

 

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zip drive van jou zal een parallelle aansluiting hebben en die worden niet meer gebruikt op moderne computers.

 

638210d528fa2-2022-11-26_14_11_13-Parall

 

Om je zip schijven uit te lezen zou je op zoek kunnen gaan naar een tweedehands zip drive met een usb aansluiting. Dan heb je ook geen aparte drivers nodig, want die zijn al aanwezig in Windows 10 en 11.

Lees dit artikel eens: https://www.howtogeek.com/707818/how-to-read-a-zip-disk-on-a-modern-pc-or-mac/

Als je moeite hebt om Engels te lezen, dan kun je het artikel laten vertalen voor Google Translate.

 

1 uur geleden, Baert Patric zei:

Ik heb hier ook nog een sony externe disk drive 3.5 inch die wel met usb met mijn laptop kan verbonden worden, maar die krijg ik ook niet aan de praat.

En wat is dat exact voor apparaat? Is dat een externe harde schijf of is het misschien een extern diskettestation?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mag ik nog even terug komen met dit topic. Over mijn Sony externe disk drive 3.5 inch kleine schijfjes. Als ik dit apparaat aansluit wordt aangegeven door de pc (met dat icoontje onderaan) dat er een extern toestel is aangesloten. Als ik er een schijfje insteek, dan vraagt acg anti-virus dit te scannen. Dus moet ergens herkend worden denk ik. Maar in verkenner is niets te vinden over een A station, ik kan de schijf hier niet vinden.

Is hier een uitleg en hopelijk een oplossing voor?

Dank bij voorbaat.

 

Patric

 

Patrick,

gezien het hier over iets helemaal anders gaat, bereik je minder lezers die er mogelijk iets over weten - want alleen mensen die iets van een zip-drive weten , komen hier wat lezen.

En dus de vraag: wil je over dit probleem een nieuw topic aanmaken?

 

Dank je wel, Passer

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.