Ga naar inhoud

Google advertentie


agie

Aanbevolen berichten

Sinds kort krijg ik bij de zoekfunctie van Google iets opvraag een groot aantal advertentie verwijzingen, maar die openen niet de pagina die ik zoek. Werkt zeer storend en begrijp niet goed waarom-en hoe ik deze instelling kan veranderen. Graag wat advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke browser gebruik jij? In een ander topic van jou gaf je aan dat je Chrome als browser gebruikte. Ik neem voor het gemak aan dat je dit probleem in de browser Google Chrome hebt.

Je probleem kan veroorzaakt worden door een extensie die je zelf aan Chrome hebt toegevoegd.

 

Je kunt Chrome eens gaan gebruiken zonder extensies. Dat doe je zo:

Klik op de knop met de 3 puntjes die rechts bovenaan staat en kies dan 'Nieuw incognitovenster':

 

638fa6e2e1420-2022-12-06_21_18_21-Instel

 

Je krijgt een nieuw venster met daarin de mededeling dat je incognito bent.

Typ in dat incognitovenster een zoekterm.

Klik bij de resultaten op een advertentie.

Wordt die advertentie dan wél geopend? Dan wordt jouw probleem veroorzaakt door een van de extensies in Chrome.

 

Klik dan weer op de knop met de 3 puntjes boven elkaar; houd de muisaanwijzer boven 'Meer hulpprogramma's' en klik dan op Extensies:

 

638fa776682b3-2022-12-06_21_23_09-Instel

 

Je krijgt dan alle extensies te zien die jij in Chrome hebt geïnstalleerd. Noem ze allemaal op in een volgende reactie of maak een knipsel van al je extensies en plaats dat knipsel in je volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, agie zei:

Ook in het incognitovenster  kan ik de advertentie niet openen.

Dan zou een extensie volgens mij niet de oorzaak kunnen zijn. Ghostery zou voor problemen kunnen zorgen, maar die heb je ook al uitgeschakeld. Hum, lastig.

 

Jij hebt 6 extensies in Chrome en daarvan heb je  er al 4 uitgeschakeld. De extensie Trusted Shops kende ik nog niet. Vind jij die nuttig?

Daarnaast zie ik zelf wanneer ik met Google zoek in Chrome helemaal geen advertenties, omdat ik een adblocker gebruik.

Voor Chrome bestaan volop adblockers. Heb jij er ooit al een gebruikt? Zelf gebruik ik in Chrome de extensie AdBlock als adblocker. Standaard laat AdBlock de niet-irritante reclames toch zien, maar je kunt zelf instellen dat je helemaal geen advertenties wil zien.

Alleen wanneer ik AdBlock uitschakel (of gebruik maak van het incognitovenster) krijg ik advertenties te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel verschillende adblockers. Ik ga ervanuit dat je nu AdBlock geïnstalleerd hebt. Die is te herkennen aan het pictogram met de opgestoken hand.

Je moet mogelijk nog instellen dat je helemaal geen advertenties wilt zien:

1. Klik daarvoor op het pictogram van AdBlock dat rechts bovenaan staat (rechts van de adresbalk)

2. Klik dan op het tandwiel (= Opties)

 

639096b2f14e7-2022-12-07_14_27_32-Nieuw_

 

Je krijgt dan een pagina te zien met de instellingen van AdBlock.

Zorg ervoor dat de knop voor 'Bepaalde niet-opdringerige advertenties toestaan' grijs is:

 

6390975ca1d87-2022-12-07_14_30_21-AdBloc

 

 

Als die knop bij jou nog blauw is, dan moet je erop klikken, zodat de knop grijs wordt.

Als je daarna zoekt met Google, dan krijg je geen advertenties meer te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.