Ga naar inhoud

Links openen in Outlook lukt niet meer.


Benassi

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enige tijd kan ik geen links meer openen in een email in Outlook (laptop).

Op m'n smartphone lukt het wel, maar éénmaal een email is binnengetrokken op m'n laptop via Outlook lukt het niet meer.

Zowel volledige links als buttons met een achterliggende link zijn 'dood'. Het gelijktijdig indrukken van de Ctrl -knop werkt ook niet.

De link kopiëren en plakken in de webbrowser ook niet. 
Het lijkt een soort beveiligingsinstelling... maar na uitzetten van de firewall e.d. is er ook geen oplossing uit de bus gekomen.

Wie kan mij helpen aub?

aangepast door Benassi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Dit heeft helaas niet geholpen.

Wat me nu wel is opgevallen is dat het blijkbaar niet met elke link voorkomt. Door uw bericht hier op het platform kreeg ik een email van het forum met een link / button naar deze topic. Dit werkte wel gewoon... maar in bepaalde andere e-mails lukt het niet. 

In die andere e-mails lukt het me wel via de email app op m'n smartphone (dus er zit zeker ook een correcte link achter de button), maar dus niet via de laptop / Outlook. 
Wat kan de oorzaak nu zijn? De soort van 'computertaal'?? Zou het aan Java liggen of zo (sorry, ben echt een leek in deze dingen :-D)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op  de smartphone werkt de link dus wel altijd.

Dat kan best want dat is een ander toestel met andere instellingen.

 

Op de laptop in outlook werkt het dus niet altijd maar soms wel.

Als de link niet werkt, krijg je dan een of ander foutmelding?

Indien ja, kan je daar dan een afbeelding van maken en hier posten?

 

Als de link niet werkt, komt de mail dan altijd van dezelfde afzender of domein?

Ik bedoel zijn het mails van telenet, gmail, proximus, yahoo adressen of is daar geen lijn in te trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, op de smartphone werkt het wel, maar het is uiteraard de bedoeling dat het ook in Outlook werkt op de laptop.

Ik krijg geen foutmelding. Het doet gewoon niks. Als ik over de button hoover komt er wel een pop-up met de link tevoorschijn... maar ik kan er dan niet naar toe gaan om er op te klikken of te kopiëren want zodra ik niet meer op de button sta gaat die pop-up weg :-)

 

Het lijkt nu inderdaad om mails te gaan van een bepaalde afzender (ichoosr.com)... voor de zekerheid nu deze nog eens specifiek ingesteld als veilige afzender... maar probleem niet opgelost.

 

Na een rechtse klik op de button krijg ik een keuzemenu om de link te selecteren, te openen of te kopiëren... maar doet niets na een keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijst de link in de mail naar een pagina  van ichoosr?

Heb je een account bij ichoosr?

Misschien kan je dan inloggen op ichoosr en zo naar de pagina gaan waar de link naar verwijst.

 

Welke mail provider gebruik je zelf, telenet, gmail of nog iets anders?

Als je in je browser naar je webmail gaat, werken de links van ichoosr dan wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link verwijst idd naar een ichoosr pagina (link met honderden karakters dus niet te doen om over te typen 😄

Ik heb het nog niet kunnen proberen om de link te openen via webmail (Telenet)... maar vermoedelijk zal het dan ook wel lukken aangezien het ook op m'n smartphone lukt. Er moet dus echt iets zijn in Outlook die het tegenhoudt.... denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welke browser opent op je laptop een link uit een mail normaal?

 

Je hebt het toch over Outlook dat deel uitmaakt van een Office pakket?

 

Op 11/12/2022 om 13:01, Benassi zei:

De link kopiëren en plakken in de webbrowser ook niet. 

 

Wat bedoel je daar juist mee? Welke handelingen voer je uit?

 

Op 14/12/2022 om 17:59, Benassi zei:

Na een rechtse klik op de button krijg ik een keuzemenu om de link te selecteren, te openen of te kopiëren... maar doet niets na een keuze.

 

Wat gebeurt er als je onderstaande doet?

 

Klik de link aan met de rechtermuisknop, je krijgt een menu waarin je op kopiëren klikt. Zoals hieronder getoond.

 

2022-12-17_22h09_36.png.5fe7e5f50c595c2bb2f5cc54af5b0b9c.png

 

Ga nu naar je browser en klik met de rechtermuisknop in de adresbalk. Voorbeeld hieronder. En kies Plakken of plakken en naar..... gaan.

2022-12-17_22h11_16.png.8102ae7533c55ef749dc4fdae36b32ae.png

 

Wat geeft dat als resultaat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.