Ga naar inhoud

2 aanmeldingen laptop


patrick 1

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn laptop 2 aanmeldingen voor het opstarten , bij 1 daarvan moet ik een pincode ingeven en deze gebruik ik , bij de andere moet ik gebruikersnaam en wachtwoord ingeven maar dat gebruikik niet , ik weet daar het wachtwoord niet van , daarom zou ik dat willen verwijderen maar weet niet hoe, kan iemand mij daar mee helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik veronderstel dat je je eigen account gebruikt als administrator.

In Windows "instellingen" accounts, gezin en andere gebruikers,het gewenste account verwijderen.

Heeft je account geen admin rechten, log dan eerst in met het andere account, en maak je account administrator.

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eddy X zei:

Ik veronderstel dat je je eigen account gebruikt als administrator.

In Windows "instellingen" accounts, gezin en andere gebruikers,het gewenste account verwijderen.

Heeft je account geen admin rechten, log dan eerst in met het andere account, en maak je account administrator.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er geen naam of .... bij het inlogvenster van dat bewust gebruikersaccount?

Stond die er al bij aankoop laptop? Heb je er zelf eentje extra aangemaakt?

Of.....? graag wat meer info dus.

 

Klik ook eens op het zoeken icoon (1) en geef dan  opdrachtprompt in (2)

In het resultatenvenster klik je op Als administrator uitvoeren (3).

 

2023-01-08_08h23_32.thumb.png.eeab7ab0db0953cbf2d6cb281faf1e52.png

 

In het onderstaand venster dat je dan krijgt geef je NET USER in. Druk op ENTER.

 

2023-01-08_08h26_31.png.35ef39fadf3390f4aa96b398c136c521.png

 

Je aanwezige accounts worden nu getoond.

 

2023-01-08_08h26_57.png.48db114d5f83d8e03f63b27e6ff20e56.png

 

Via het commando NET USER inlognaam /DELETE (waarbij je inlognaam veranderd met de naam van het account dat je verwijderd wil hebben)) zou je het gebruikersaccount kunne verwijderen, maar wees eerst zeker dat het mag verwijderd worden. Druk op ENTER

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit beeld krijg ik als ik opdrachtprompt in geef , de ( c:/Users/patri ) dat komt bij opstart op het scherm en het is deze die ik niet gebruik omdat ik daar het wachtwoord niet van ken. Bij het ander staat mijn volledige naam en daar moet ik een  cijfer code ingeven om op te starten en dat gebruik ik wel maar dat staat niet op de afbeelding hier boven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.