Ga naar inhoud

Printer HP 8020e - inkt van derden ??


DeeWee

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, falstring zei:

toch nog even melden: als je besluit van dat hp-abonnement gebruik te maken kan je op die printer nooit meer ander merk inkt gebruiken, las ik ooit in de voorwaarden.

in mijn 'klantenkringetje" laatste jaren geen problemen met andere inkt in hp tegen gekomen.....

Maar als ik dat proefabonnement van 6 maanden daarna beëindig, EN ik kan die updates DAN wel uitzetten, kan ik misschien wel weer overstappen naar merken van derden.  Ik ben nu eenmaal ook geen GROOTPRINTER maar ik heb die printer vooral nodig om SCANS te maken.
Ik heb trouwens ook nog een ouwe getrouwe HP Deskjet 930 C die me (ik denk) 20 jaar trouw is gebleven...  En daar kan ik perfect werken met inkt van 123inkt.be.

Toch bedankt om te willen meedenken in dat verhaal.

mvrgr,

 

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het volgende artikel over Instant Ink van HP interessant voor jou: https://www.inktweb.nl/blog/hp-instant-ink-voor-en-nadelen/

Het is misschien een bevooroordeeld artikel, want het is geschreven door Inktweb, een leverancier van huismerk inkt. Maar het artikel geeft wel inzicht over de voor- en nadelen van Instant Ink.

 

Lees ook zeker de reacties van lezers die onder dat artikel staan!

 

Jij hebt nu een proefabonnement van 6 maanden. Stel dat jij dat abonnement opzegt, dan zullen de Instant Ink cartridges stoppen met werken, zodra je abonnement afloopt, ook al zit er op dat tijdstip nog volop inkt in de dan aanwezige cartridges.

 

Kun je daarna overgaan op huismerk cartridges? Dat verschilt per printer en firmware versie. Ik weet wel dat 123inkt.be voor jouw HP OfficeJet Pro 8020 huismerk inkt aanbiedt: https://www.123inkt.be/Inktpatronen/HP/Printer-type/HP-Officejet/HP-Officejet-Pro-8020-p602534.html

Bovendien met 100% garantie, dus als ze niet blijken te werken, dan krijg je je geld terug.

 

Momenteel kun jij de automatische updatefunctie van je printer niet uitzetten. Of dat wel gaat lukken nadat jij het abonnement op Instant Ink van HP hebt opgezegd, is nog maar de vraag. De firmware van de printer kan dan intussen al aangepast zijn. En oudere firmware terugzetten is niet altijd even makkelijk. HP zelf zal daar zeker niet aan meewerken.

aangepast door porrelaar
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2023 om 19:06, DeeWee zei:

Hallo,

 


In de handleiding staat duidelijk vermeld dat HP enkel zijn eigen inkt aanbeveelt, en dat inkt van "derden" mogelijks niet zal werken en/of problemen 

 


Het gebruik van namaak inktpatronen kan wel degelijk tot slechte afdrukken leiden en ook dat er geen inkt meer op je blad verschijnt. Jouw printer is nieuw hou er rekening mee dat als je namaak patronen gebruikt en een printer defect optreed dit kan leiden tot het vervallen van de garantie. 
 

Zelf in het verleden namaak patronen gebruikt ( bij canon printer) waardoor printproblemen ontstonden.
 

kijk dus goed uit welk merk je aankoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, clarkie zei:


Het gebruik van namaak inktpatronen kan wel degelijk tot slechte afdrukken leiden en ook dat er geen inkt meer op je blad verschijnt. Jouw printer is nieuw hou er rekening mee dat als je namaak patronen gebruikt en een printer defect optreed dit kan leiden tot het vervallen van de garantie. 
 

Zelf in het verleden namaak patronen gebruikt ( bij canon printer) waardoor printproblemen ontstonden.
 

kijk dus goed uit welk merk je aankoopt.

Inderdaad, dat klopt, maar ik begrijp dat andere patronen niet kunnen werken tijdens mijn 6 maanden "gratis" inkt.  Maar wat als ik na die 6 maanden dat contract beëindig en toch zou overstappen naar patronen van derden ???  Ik begrijp ook wel dat mijn garantie dan wel zal vervallen, maar mss dan maar beter wachten tot einde garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, DeeWee zei:

Inderdaad, dat klopt, maar ik begrijp dat andere patronen niet kunnen werken tijdens mijn 6 maanden "gratis" inkt.  Maar wat als ik na die 6 maanden dat contract beëindig en toch zou overstappen naar patronen van derden ???  Ik begrijp ook wel dat mijn garantie dan wel zal vervallen, maar mss dan maar beter wachten tot einde garantie.

 

Hier heb ik geen ervaring mee.

Mijn punt is dat de kwaliteit van de inkt bij een aantal namaak inktpatronen voor problemen kan zorgen los van andere mogelijke problemen.

Als je dan aanspraak wil maken op je garantie kan die geweigerd worden.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.