Ga naar inhoud

Printer HP 8020e - inkt van derden ??


DeeWee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net een nieuwe printer HP Officejet Pro 8020e aangekocht en daarbij zit ook een gratis abonnement voor 6 maanden HP instant Ink.
De meegeleverde inkt is HP 912 (zwart en kleuren).
In de handleiding staat duidelijk vermeld dat HP enkel zijn eigen inkt aanbeveelt, en dat inkt van "derden" mogelijks niet zal werken en/of problemen kan geven.

Hebben jullie hier ervaring mee ?
Of wat als ik na mijn gratis abonnement toch overschakel naar inkt van "derden" ?
Mijn PC is een windows PC met windows 11.

Alvast bedankt.

 

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inkt van derden kan inderdaad problemen geven bij de cartridges voor jouw printer, maar dat wordt dan meestal veroorzaakt door een maatregel van HP zelf!

 

"HP brengt meerdere keren per jaar nieuwe software uit voor printers die gebruik maken van de 903XL/907XL, 912/912XL, 913A, 953A/953XL, 963/963XL en 973X cartridges. Bij deze updates worden vaak de bestaande huismerk cartridges onbruikbaar gemaakt. Wanneer je zo’n software update uitvoert op je HP printer met huismerk cartridges, krijg je doorgaans een foutmelding op je printer. In deze foutmelding wordt vermeldt dat de cartridges zijn geblokkeerd omdat ze een chip bevatten die niet van HP is. Het is dan niet meer mogelijk om verder te printen met deze cartridges, je hebt dan de nieuwe cartridges met de nieuwste chip nodig."

 

Bron: https://www.go4inkt.nl/blog/2022-02-01/hoe-schakel-ik-de-automatische-printerupdates-uit-op-een-hp-printer

 

Op die website wordt ook uitgelegd hoe je het automatisch updaten van de software voor je HP printer uit kunt schakelen.

 

Fabrikanten van printers verdienen weinig met de verkoop van de printers zelf. De winst halen ze vooral uit de verkoop van inktcartridges.

Toch zou dit beleid van HP voor mij een reden zijn om geen HP printer te kopen, wanneer mijn huidige printer kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'beveiliging' die HP aanbrengt door een software update kwam volgens mij in het verleden alleen voor bij de OfficeJet printers van HP, en niet bij de andere printers van HP. Maar jij hebt dus wel een OfficeJet printer van HP gekocht.

Heb jij de doosjes nog waar de inktcartridges in zaten? Haal ze desnoods uit de vuilnisbak als je ze daar zojuist in hebt gegooid, en controleer dan of er 'Dynamic security enabled printer' op staat. Het kan ook op de doos staan waar de printer in zat. Want als dat zo is, dan worden huismerk cartridges onbruikbaar gemaakt door een software update van HP.

 

Lees er het volgende artikel over: https://www.consumentenbond.nl/printer/hp-printers-weigeren-opnieuw-cartridges-van-andere-merken

Dat artikel van de Nederlandse Consumentenbond dateert van 2 mei 2019. Maar de waarschuwing die Go4inkt in zijn blog van 1 februari 2022 geeft bij zijn huismerkcartridges voor jouw printer lijkt er op te duiden dat dit probleem nog steeds speelt.

aangepast door porrelaar
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik heb dat eens bekeken op mijn HP printer en ik zie dat ik die software-updates niet kan uitzetten.  Zie bijlages: foto 1 = instructies;  foto 2 = scherm op mijn printer.
Er staat: deze functie is door de beheerder geblokkeerd.
Ik heb zelf wel die printer geïnstalleerd, maar kan me niet herinneren dat ergens te hebben geblokkeerd.
Kan ik die vergrendeling uitzetten ?

mvrgr,

Dirk

Printerupdate.thumb.jpg.28d37855651056f765bccc7e0df58e30.jpg


517131424_Printerupdatevergrendeld.thumb.jpg.db870ab308f99927d81fd6eaf283b53a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, maar ik zou niet weten wat ik met dat WiFi Direct pwd kan aanvangen.
In dat filmpje wordt uitgelegd dat ik met dat pwd kan starten met draadloos printen en scannen.  Via WiFi Direct misschien.
Maar ik kan nu ook al perfect draadloos printen en scannen.
Ik vroeg met enkel af of ik inkt van derden ook kan gebruiken.  Maar ik heb hier al begrepen dat dat met deze Officejet printers niet mogelijk is.
Het is dus wat het is, en ik moet deze inktservice nog wat leren gebruiken.

Mvrgr,

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijks worden hier 2 onderwerpen door mekaar gehaald.

 

- Het probleem van de niet-originele HP cartridges, dat kan omzeild worden door je HP printer niet meer te voorzien van updates. Blijkbaar is dat bij jou zo al geconfigureerd? (Opties voor updates niet controleren)

-  Je schrijft Er staat: deze functie is door de beheerder geblokkeerd. In dit geval (je printer accepteert geen updates) is dus het niet nodig paswoorden aan te passen.

 

Het is wel zo dat meerdere gebruikers, waaronder ikzelf en de verschillende vzw's waar ik werk, problemen blijven ondervinden met niet-HP inkt, zelfs al werden updates uitgeschakeld.

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, p38cyq zei:

Mogelijks worden hier 2 onderwerpen door mekaar gehaald.

 

- Het probleem van de niet-originele HP cartridges, dat kan omzeild worden door je HP printer niet meer te voorzien van updates. Blijkbaar is dat bij jou zo al geconfigureerd? (Opties voor updates niet controleren)

-  Je schrijft Er staat: deze functie is door de beheerder geblokkeerd. In dit geval (je printer accepteert geen updates) is dus het niet nodig paswoorden aan te passen.

 

Het is wel zo dat meerdere gebruikers, waaronder ikzelf en de verschillende vzw's waar ik werk, problemen blijven ondervinden met niet-HP inkt, zelfs al werden updates uitgeschakeld.

 

 

Tenzij hier bedoeld wordt door "deze functie is geblokkeerd": ikzelf kan dat niet uitzetten, de updates komen automatisch binnen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.