Ga naar inhoud

Recuva ziet wel bestanden maar herstelt niets


chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een kennis van me heeft een externe SSD schijf die een melding kreeg dat hij geformatteerd moet worden wat hij is beschadigd en kan niet geopend worden. Dat heb ik gedaan met 'snel formatteren' . Naar mijn ervaring kan je dan altijd je bestanden terughalen. In dit geval niet. Bij het starten zie ik op een gegeven moment de melding dat er 204 bestanden zijn gevonden, maar aan het eind van de procedure krijg ik één keer de melding '190 bestanden genegeerd' en 0 bestanden herstelt. Bij een tweede scan wel de melding '204 bestanden gevonden' maar aan het eind alleen maar '0 bestanden herstelt'. Ik heb deep scannen aangezet en bij instellingen 'niet verwijderde bestanden' ook aangevinkt.

Iemand een idee wat het probleem/oplossing is?

Alvast dank. Chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij dit topic ontdekte ik vandaag dat de "app" "Stations defragmenteren en optimaliseren" (Windows onderdeel) die ik aan de topicstarter wilde aanbevelen, opeens niet meer werkt.

Schijnt weer een bekend Windows probleem te zijn.

Ik krijg een sik van die bekende Windows problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , Ik heb EaseUS software geïnstalleerde en gedraaid. Bij het scannen werden veel wel of niet verwijderde bestanden gezien en voor een deel hersteld (zonder naam), een groot deel (en vermoedelijk ook naam herstel) zou ik kunnen herstellen (?) als ik een abonnement zou nemen. Heb ik niet gedaan.

Heb toen gekeken of de TRIM aan of uitstond, maar ik vind op in het menuscherm geen enkele link naar TRIM (zie bijgevoegde afbeelding. Een versie verschil?

Hoe verder te handelen?

Alvast dank. Chrisv

Schermafbeelding 2023-01-31 095734.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/1/2023 om 09:17, p38cyq zei:

Hier lees je er alles over, met inbegrip van hoe je in dit geval data eventueel kan recoveren :

TRIM op SSD in-/uitschakelen in Windows 11/10 [Nieuw] - EaseUS

Op bovenstaande pagina, een beetje verder scrollen dan de Download Link, staat dat toch beschreven?

 

Ook meer uitleg (helaas met wat onnutige reclame) vind je hier Wat is de TRIM-functie, hoe zet je deze aan en uit? - Tech - 2023 (obuse-acf.com)

 

Het is nu aan jou om te beslissen, op basis van de resultaten die je ziet, om het programma al dan niet aan te kopen.

 

Je kan ook een ander, vrij goed en gratis ander programma eens uitproberen Lazesoft Recovery Suite Home - Free download and software reviews - CNET Download

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wat ik in de beschrijving voor het bekijken van de instellingen voor TRIM  lees, werkt deze Windows functie niet voor SSD schijven die via de USB poort zijn aangesloten.

Volgens mij kan ik bij deze functie niet het pad aangeven waar de externe SSD staat.

Lazesoft Recovery Suite. Blijft na een uur hangen op 4%.??

 

Wat de app betreft zie ik wel 'apps' staan als ik defrag intyp, maar verder is het allemaal erg onduidelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.