Ga naar inhoud

Probleem met externe harde schijf


Voetbalzettie

Aanbevolen berichten

Op 14/2/2023 om 14:56, Passer zei:

OF doe met een nieuw filmpje eens volgende test: download het op je vast schijf en een tweede maal op je externe.

Is  het nu weer van dat: je vaste speelt het af, maar je externe geeft foutmeldingen?

EN: indien je weer foutmeldingen krijgt: plaats eens een screenshotje ervan in je volgende post?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Even een controlevraagje: je hebt dus wel degelijk een NIEUW filmpje gedownload op je interne schijf EN dan opnieuw dit filmpje gedownload maar dan op je externe?

(en het dus nièt gekopieerd van je harde schijf naar je externe ? ? )

 

2 En wat bedoelde je met 'dit is de foutmelding op media player' ?  < ben je ze vergeten te plaatsen?

 

3 Ben je bekend met je logboeken? Zo ja: kijk even of op diè momenten fouten vermeld worden in je logboeken? (Zo niet: vertel het me dan, dan plaats ik wegwijzertjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/596-windows-logboeken-openen-en-bekijken

 

enne: is het windows media player of met Media player Classic Home Cinema

Als het de eerste is, zou ik die gewoon vervangen door de laatste. (of, zoals Kweezie al zegt: VLC gebruiken)

WMP is trouwens niet meer te downloaden (op de klassieke manier bedoel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit welke media player ik gebruik.

Er is geen enkele die het doet voor de filmpjes op de externe harde schijf.

Het is een tijdje gelukt om filmpjes te downloaden rechtstreeks naar de externe harde schijf en die kan ik ook blijven afspelen. Maar nu lukt het niet meer, elk filmpje die ik download naar de externe harde schijf kan ik niet afspelen en geeft een foutmelding. Als ik de filmpjes rechtstreeks naar mijn interne harde schijf van mijn laptop download dan spelen ze wel af.

Vorige week  kon ik dan ook filmpjes van op de externe harde schijf afspelen op een andere pc terwijl deze op mijn laptop een foutmelding gaven.

Blijkbaar een moeilijk probleem want vind nergens een gelijkaardig probleem terug op internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Voetbalzettie zei:

want ik vind nergens een gelijkaardig probleem terug op internet

ja, van zo'n verschijnsel hoorde ik ook nog nooit.

 

1. en je hebt het alleen met videobestanden of gebeurt het ook met jpg of tekstbestanden ?

2. kopieer eens een video vanop je schijf naar een (ofwel - als je ze hebt) een andere schijf IN je systeem, ofwel naar een andere partitie ofwel gewoon naar een andere map: spelen die wèl gewoon af?

 

@kweezie wabbit zou er hier sprake zijn van malware of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2023 om 17:07, Passer zei:

Heb je deze test al uitgevoerd?

 

 

18 uren geleden, Passer zei:

@kweezie wabbit zou er hier sprake zijn van malware of zo?

Aangezien de filmpjes blijkbaar wel afspelen op een andere pc is de kans klein dat de externe schijf besmet is maar een controle kan nooit kwaad.

Als voetbalzettie dat ziet zitten natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.