Ga naar inhoud

Opladen via usb van pc.


roald 6

Aanbevolen berichten

Een gewone USB 2.0 poort op je pc levert te weinig power: slechts 500 mA = 0,5 A.

Je kunt beter een losse USB lader/adapter kopen. Die heb je in allerlei prijzen. Van 5 euro tot 30 euro of nog meer.

Let wel op dat er 2A bij staat.

Zoek bijvoorbeeld met Google naar: usb lader 5V 2A.

 

Ik kocht in een Action winkel voor hooguit 5 euro onderstaande lader (zonder kabel):

 

63ef8fee5339b-2023-02-17_15_23_56-IMG_04

 

Het is op bovenstaande foto niet goed leesbaar, maar er staat op: Output 5V  2,4A max

En op mijn adapter (lader) zitten twee verschillende poorten:

 

63ef905073a91-2023-02-17_15_24_33-IMG_04

 

De bovenste poort op de foto levert maximaal 1A, terwijl de onderste maximaal 2,4A levert. Ik gebruik de bovenste poort om mijn Kobo e-reader mee op te laden. Jij zou dan voor je fietspomp de onderste poort moeten gebruiken.

 

Maar eerlijk gezegd moest ik wel even lachen toen ik jouw vraag las: een fietspomp die je op moet laden? Wat is er mis met zelf pompen?

Nadeel van een oplaadbare fietspomp is dat hij vanzelf zijn spanning verliest, wanneer je hem langere tijd niet gebruikt. Je moet er dus aan denken dat je hem regelmatig bijlaadt. Bij een gewone fietspomp hoef je daar niet aan te denken. Die werkt ook nog wanneer je hem 3 jaar niet hebt gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie., ik ga kijken voor zo'n lader.

Waarom een elektrische pomp?

Gebruiksgemak.

Een goed en snel werkende hand- of voetpomp is moeilijk meenemen onderweg.

Een elektrische kan je overal kwijt. 🙂

aangepast door roald 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.