Ga naar inhoud

Alleen cijfers


Panna

Aanbevolen berichten

Toch nog een vraag over ongeveer hetzelfde.  Ik heb ook een datumveld, hier vormt zich al automatisch de datumnotatie 04/03-2023, maar hier kan ik wel nog letters invullen.  Jouw code toegevoegd doet het niet bij een datumveld, ik krijg de datum nu niet ingevuld.

Private Sub txtDatum_Afterupdate()
    txtDatum.Value = Format(txtDatum.Value, "dd/mm/yyyy")
    
    If txtDatum <> "" Then
If IsNumeric(txtDatum.Value) Then
Else
    Application.EnableEvents = False
    MsgBox "Je mag alleen cijfers invullen!", vbOKOnly + vbExclamation, "Waarschuwing"
    txtDatum.Value = ("")
    Application.EnableEvents = True
    Exit Sub
End If
End If

End Sub

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,  Heb het getest en doet het niet helemaal.  Als ik in het textvak "txtStroomkast" een letter typ kan je gewoon verder naar het volgende textvak, echter als ik dan in "txtStroomkast" dan de letter overschrijf met weer een letter krijg ik de melding dat het niet mag.  Hetzelfde voor "txtOmvormer".  Karakter fout wordt ook niet verwijderd.

2. In  het textvak "txtOudsteDtm" hoeft standaard geen datum te staan als ik het form opstart.

3. Als ik een kruisje plaatst omdat er een weekend tss vorige datum zit krijg ik een raar getal, ik weet niet hoe je dit bv anders kan oplossen.  Zou beter zijn als ik bv in oudste datum 28/02/23 typ , automatisch het weekend wordt afgetrokken als de datum voor het weekend ligt..  Uitkomst zou dan 4 Dagen moeten zijn.

4. Ik heb ook een veld percentage toegevoegd.  Hier zou, als het gaat, het % teken achter moeten komen staan.  Bij de resultaten zou me dat wel lukken maar daar staat in mijn voorbeeld 8000% terwijl ik 80 typ.

5.  Waarom wordt  in resultaten de 1ste regel overgeslagen, is mij een raadsel.

 

Ik weet veel vragen, maar beter denk ik dat ik ze allemaal op een rijtje zet aangezien het gaat over dezelfde file.

Wil iets bijleren uiteraard, wat betekend dit precies, wat doet deze regel?

"  txtOudsteDtm = Sheets("resultaten").Range("a1500").End(xlUp).Value"

 

Bijgevoegd het bestand.

 

Alvast bedankt !

Test (58).xlsm

aangepast door Panna
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.