Ga naar inhoud

Tekst in MS Word wordt afgekapt.


james48

Aanbevolen berichten

Ik heb een stukje tekst van porrelaar gekopieerd.

 

Als ik het Word-venster versmal krijg ik hetzelfde als jullie:

 

beeld1.png.472145c3c34cf3234a38a6687d1103bf.png

 

 

Ga in het lint naar de optie Beeld > In-/uitzoomen en selecteer Paginabreedte.

 

Het paginabeeld in Word wordt dan verkleind en de hele tekst blijft zichtbaar (weliswaar in een kleinere lettergrootte) :

 

beeld2.png.853eca8bb0c28a32e7f461d3e41f98f0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad nokiaprox, ook goed gevonden, ik heb na het smaller maken van het werkblad geprobeerd om de kleiner geworden tekst Font weer groter te maken, ook dat lukt dan.

Je zou dan denken dat er ergens toch een setting moet zijn die er voor zorgt dat ook de tekst Font even groot blijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Is dat niet hetzelfde als CTRL+scrollwiel?

Klopt, komt op hetzelfde neer.

Je kan het ook bereiken door het schuivertje onderaan rechts naar links of rechts te verplaatsen.

pijltjes.png.b4d393638f6274622c7f4781c7343e51.png

 

Via 'Paginabreedte' wordt de weergave met één klik aangepast naar het grootst mogelijke formaat binnen het Word-venster.


Alles wat je doet in het menu 'Beeld' heeft enkel invloed op hetgeen je ziet op het scherm. De verhouding tekengrootte/paginagrootte blijft behouden, zoals Passer aangeeft:

3 uren geleden, Passer zei:

bedenk dat het lettertype-op-zich (de eigenlijke fontgrootte) even groot blijft, dat je alleen het lettertype-op-scherm kleiner wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.