Ga naar inhoud

Memory acces violation????


Cil

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen.

Hier ben ik weer met een vraag namens eens van de leden van ons Psp clubje
We proberen een filter te installeren, wat op zicht wel lukt, maar bij openen in programma Corelx9 een foutmelding zoals onderstaand.
Ih heb alles er al eens uitgehaald, gecontroleerd of er wellicht een dubbele ergens stond, In de regedit alles van het filter VanderLee unplugged x verwijderd. Maar helaas nog steeds deze melding

Wie weet raad., met deze foutmelding

memory acces.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De suggestie die je eerder gaf was al uitgevoerd zoals je zei, na de regedit opnieuw opstarten, maar het vreemde is dat het voorzover we kunnen zien alleen bij filters van corel2018 optreed. Gister ook dat programma opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je (vrijwel zeker wet dat het van corel afkomt: had je de eerdere versie wel grondig verwijderd, ook handmatig de resten in de verkenner (program files, programfiles86, programdata, user[jouwnaam]/appdata/local en -roaming) en in het register, en dan opnieuw opgestart, op de aangegeven wijze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels grondig Corel2018 eruit gehaald, prog.files, x86 prog,data. temp map geleegd, regedit alles wat met corel stond verwijderd, opnieuw opgestart, corel2018 er weer opgezet maar je raad het al, nog steeds de memory acces violation melding. Ik ga nu ook de vraag nog bij Corel neerleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet, omdat Corel nogal wat aan geheugen gebruikt,

 

Ik verwijs even naar een oud (oud!) topic - en sindsdien zijn natuurlijk de Ramgrootte's wel goed de hoogte in gegaan, en dus mag je het niet zomaar

op de Corelversies van nu zetten, maar toch: https://community.coreldraw.com/talk/coreldraw_x3_and_older/f/coreldraw-graphics-suite-12/2260/working-with-larger-more-complex-files-shutting-down

 

Zelf werk ik nog met de 15-versie, maar geregeld gebeurt het dat ik problemen heb als ik teveel herstelstappen in het geheugen staan heb, dat ik fouten in het beeld krijg (sommige vensters die niet of onvolledig laden) - Mijn aantal 'stappen' om terug te halen staat dan ook op 40 - dus de laatste 40 bewerkingen kan ik altijd terughalen :) )

Op zo'n ogenblik sluit ik Corel dan maar af en start hem opnieuw op en kan ik gewoon terug verder.

Ik krijg wel geen Access violation-melding.

 

Maar zo'n melding betekent (denk ik): je doet je geheugen geweld aan - ' 'k kan het niet meer bijhouden'

En dus heb ik het idee dat je er te weinig geheugen voor hebt (of ongesteld staan hebt) ofwel dat bepaalde reepjes van je geheugen er de brui aan gegeven hebben. - al ben ik geen hardwarekenner... (het kan dus zijn dat ik gewoon fout denk)

Misschien dat Fallstring hier meer over weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.