Ga naar inhoud

Oude Toshiba Hi-Speed USB 2.0 Externe Hard Drive toont zich niet in Deze PC


james48

Aanbevolen berichten

Geacht forum, ik heb een oude Toshiba externe USB-2 HD uit 2006 met voor mij belangrijke videobeelden, de elektrische voeding van de HD gaat nog via een rond stekkertje met pennetjes.

het probleem is dat hij zich niet vertoont in mijn nieuwe computer, als ik op Deze PC klik komt er soms een USB Label Local Disk (I:) tevoorschijn, maar zonder inhoud.

Ook in Disk Management komt hij niet tevoorschijn, ik hoopte dat ik hem daar een nieuwe Drive letter kon geven...

Gegevens HD schijf: Toshiba Hi-Speed USB 2.0 Externe Hard Drive, Type: PX1268E-1G40  opslag-400 GB

 

Een kennis van mij heeft een oude computer van 2014 met Windows 7 of 8 en daar komt hij wel tevoorschijn, dus moet ook de voedingskabel in orde zijn, het overzenden van een gedeelte van mijn videobeelden naar een andere Expansion Drive duurde ruim 3 dagen, het overzetten van deze gegevens naar mijn nieuwe PC duurde 54 minuten.

 

Is er misschien toch nog een mogelijkheid om hem toch nog aan de praat te krijgen svp?

Toshiba External HD.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die toshiba is dus kennelijk niets mis, maar jouw nieuwe pc heeft wel een probleem.

1e advies in dit soort zaken is altijd: heb je alle usbpoorten op je nieuwe pc geprobeerd?

liefst nog voorafgegaan door: ga start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten' (dat is dus niet uitzetten en weer aanzetten!!), wat je bij elke vage klacht als eerste zou moeten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan wellicht deze werkwijze succesvol:

koppel alles wat in usb poorten zit los

rechtsklik op start, kies apparaatbeheer

klik op kruisje voor universal serial busconrtrollers, zodat je het hele rijtje ziet.

ga van elke vermelding in dat rijtje na of je via rechtsklik de optie 'verwijderen' (soms heet dat 'installatie ongedaan maken') kan activeren, en zo ja, doe dat dan.

heb je ze allemaal gehad, start dan opnieuw via start/afsluiten/optie 'opnieuw opstarten'

bij het weer opstarten zal windows de usbpoorten weer maagdelijk installeren, met grote kans dat t dan wel werkt.

want: het móet wel aan de pc liggen als de toshiba (heb er ook zo een) alleen dáár dit gedrag oproept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ging er zo maar vanuit dat je een laptop had...

ten onrechte dus.

brengt me wel nog even op de vraag: je hebe toch wel  ook de usbpoorten aan de achterzijde geprobeerd?

voor de operatie met de usbpoorten zul je dus je muis wel moeten laten zitten; toetsenbord is daarvoor niet nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.