Ga naar inhoud

Laptop gaat soms ineens uit


amei_i

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De laatste tijd heb ik er last van dat mijn laptop abrupt afsluit. De laptop geeft niet eens aan dat hij gaat afsluiten, het scherm gaat gewoon uit. Hij wil dan ook niet meer aan totdat mijn laptop aan de lader zit. Een paar opmerkelijke dingen die er waarschijnlijk mee te maken hebben.

  • Mijn scherm is laatst vervangen
  • Mijn accu is laatst vervangen (deze kwam van AliExpress, volgens AliExpress dezelfde als origineel)
  • Mijn laptop is op het moment ongeveer 4 jaar oud
  • Een kennis van mij heeft deze vervangingen gedaan

Mijn laptop is een Asus Vivobook S430f. Mijn kennis denkt dat de laptop te warm wordt, maar ik denk dat het daar niet mee te maken heeft doordat hij het wel meteen weer doet als de laptop aan de lader zit.

 

Alvast bedankt!

 

- Amy

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je 'm daarna weer meteen kunt opstarten, kan je die warmte-oorzaak vooralsnog negeren.

want als t ding echt te heet is zal ie niet meteen kunnen opstarten, om dezelfde reden als waarom ie 'vanzelf' uitging...

dat je de lader moet aansluiten om het ding weer te starten, lijkt nergens anders op te duiden dan dat je met die ali-accu een miskoop deed. (goedkoop is miskoop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2023 om 13:54, falstring zei:

als je 'm daarna weer meteen kunt opstarten, kan je die warmte-oorzaak vooralsnog negeren.

want als t ding echt te heet is zal ie niet meteen kunnen opstarten, om dezelfde reden als waarom ie 'vanzelf' uitging...

dat je de lader moet aansluiten om het ding weer te starten, lijkt nergens anders op te duiden dan dat je met die ali-accu een miskoop deed. (goedkoop is miskoop)

Inderdaad, ik ben ook bang dat je accu hier minder origineel is dan aangegeven. De laptop en accu werken niet goed samen, accu is opeens op maar systeem en dus ook jij zelf krijgt geen waarschuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.