Ga naar inhoud

Oude PC opstarten


Leon78

Aanbevolen berichten

Een paar jaar geleden heb ik mijn oude PC vervangen door een nieuwe gaming PC van goede kwaliteit. Ik besloot de harde schijf (HDD) van mijn oude PC in mijn nieuwe PC te plaatsen, zodat ik een extra opslagruimte van 4TB had.

Nu wil ik graag van mijn oude PC een mini-server maken om programma's zoals Sonarr, Radarr en Plex te kunnen draaien. Het probleem waar ik echter tegenaan loop, is dat ik mijn 4TB HDD van mijn "nieuwe" PC terug wil plaatsen in mijn oude PC. Maar deze HDD is geformatteerd en volledig leeg, zonder Windows/OS en bestanden.

Mijn vraag is of het mogelijk is om van mijn oude 4TB HDD (geen externe schijf) een opstartbare schijf te maken door Windows 8 erop te installeren via mijn nieuwe PC. Vervolgens wil ik deze schijf in mijn oude PC plaatsen en hopen dat hij opstart met Windows erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat niet.

als je windows installeert maakt het installprogramma windows op maat voor de betreffende pc.

dat lukt dus niet op een andere (althans: niet-identieke) pc.

je kunt die schijf dus gewoon in de oude pc plaatsen en dan het gewenste windows installeren.

heb je geen install schijf meer, zie https://www.wintips.org/download-windows-office-iso-any-version  

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, falstring zei:

dat gaat niet.

als je windows installeert maakt het installprogramma windows op maat voor de betreffende pc.

dat lukt dus niet op een andere (althans: niet-identieke) pc.

je kunt die schijf dus gewoon in de oude pc plaatsen en dan het gewenste windows installeren.

heb je geen install schijf meer, zie https://www.wintips.org/download-windows-office-iso-any-version  

Maar hoe installeer ik Windows als ik de PC zelfs niet aankrijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

( @clarkie moet wellicht @ falstring zijn ?  )

 

Hier kunnen meerdere oorzaken zijn: dat wat P38cyq hierboven al zei,

maar ook een defecte toevoer(net)kabel van stopcontact naar PC, mogelijk zit hij ook slecht ingeplugd,

en meestal hebben pc's achteraan ook een klein schakelaartje om de stroom af te sluiten: indien jouw PC

dit ook heeft zou het kunnen 'uit' staan

 

En verder een kapotte voeding - en ga zo maar door...

Als hij geen stroom krijgt (waar het op lijkt), dan moet dàt eerst aangepakt worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.