Ga naar inhoud

problemen met VRT MAX, Telenet TV enz


wesley000000

Aanbevolen berichten

Als ik iets kijk op mijn laptop naar VRT MAX of een andere zender kijk crasht Google Chrome om de 10-15 minuten, heb het ook al met Edge en de apps geprobeerd maar die crashen ook.

 

ps. Ik heb een fysieke beperking dus ik bedien mijn laptop met een speciale muis zonder rechtermuisknop, ik kan wel de rechtermuisknop gebruiken via het scherm toetsenbordmaar dat is niet altijd mogelijk  als het mogelijk is daar rekening mee te houden  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 uren geleden, clarkie zei:

Maak er anders een schermafbeelding van en plaats die in een volgend bericht.

 

en kan je geen screenshot meer maken: maak er eens een foto van? (uit wat er dan allemaal vermeld staat kan Clarkie wellicht nog wel wat afleiden)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijke oorzaak kan velerlei zijn….gaande van virus / malware, hardwareproblemen, driver probleem tot fout door updates.

 

Begin alvast eens met je laptop te herstarten door bij het afsluiten te kiezen voor herstarten en niet afsluiten ( waarna je de dan fysieke startknop moet indrukken)

 

lost het herstarten je probleem niet op kan je laten controleren op malware, harde schijf test enz….

De moderators kunnen je hier bij verder helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn weer van die 'rare' dingen waarmee je  een boel kanten uit kan.

Maar goed, we proberen even een paar dingen in de hoop dat we de oorzaak op het spoor kunnen komen:

 

a. controle of je updates binnen zijn:  ga naar Start >   typ in:   winver   - kies dan voor Winver uitvoeren en plaats een plaatje van het venster dat je krijgt

 

b. als daar staat image.png.51b0dcde2dcaf98eb98fdcf8631509c7.png  (controleer vooral die laatste cijfers)

ga je terug naar Start, klikt er rèchts op en klikt dan op opdrachtprompt of Powershell (*) en kies voor Uitvoeren als administrator

     Je krijgt dan een nieuw venster (Zwart/wit) en typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
     (ps: intypen kan ook met copy/paste)
     Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"

 

Als daar dan inderdaag completed succesfull staat: Typ dan in : sfc /scannow
     (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
     Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

     Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden

     en deze zijn niet hersteld.

     Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

INDIEN er bij winver een ànder getal achteraan staat,  hoef je voorlopig b. niet uit te voeren - vertel het dan even

 

(*) afhankelijk hoe het in jouw systeem genoemd wordt

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

(mooie zwaan trouwens :) )

 

Je hebt dus niet de laatste updates binnen: links jouw versie, rechts de mijne:  image.png.2b4e08d4f8242fa3df02525930027a15.png

 

Nu weet ik niet of DAT de oorzaak zou zijn, maar we kunnen die mogelijkheid beter uitsluiten èn je systeem is best voorzien van de laatste updates.

 

Ga dus naar updates en laat je windows eens bijwerken? Probeer dan of het probleem er nog altijd is.

(ps: moest ik dingen vragen/voorstellen waar je niet van op de hoogte ben: vraag het dan even?)

 

ps: werk jij met een qwerty-toetsenbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.