Ga naar inhoud

activatie nr voor Windows 7 starter


mercury2001

Aanbevolen berichten

hallo, voor mijn ELV batterij oplader/tester/verfrisser (alc5000) voor alle mogelijke batterijen en accu's heb ik nood aan Windows 7; het programma draait enkel en alleen op deze versie.

 

Nu heb ik een oud, 2de hands-laptopje gekocht met windows 7 starter, helaas geen activatie code meer voor handen.

Iemand die nog zo een code beschikbaar heeft?

Alvast bedankt, mvg, Alain

2007_01_12_alc5000_kopfbild_1920x1920.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 Starter is een OEM product. Dat wil zeggen dat het door fabrikanten geïnstalleerd werd op qua hardware zwakke pc's en laptops. Van Windows 7 Starter kon je nooit zelf een licentie (product key) aanschaffen. Die werd niet los verkocht. De product key hoorde bij het apparaat waarop Windows 7 Starter geïnstalleerd was. Zie hier: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/how-do-i-purchase-a-windows-7-starter-key/63646645-e6bd-400b-9387-1c6fc7dddbb7

 

Alle desktops en laptops van HP, waarop HP zelf Windows 7 Starter installeerde, werden geïnstalleerd/geactiveerd met dezelfde product key: de OEM product key. Voor een apparaat van HP was dat altijd de volgende product key: RH98C-M9PW4-6DHR7-X99PJ-3FGDB.

Ik heb zelf nog een HP Mini laptop liggen, die verkocht werd met Windows 7 Starter. Toen ik met het tooltje Magical Jelly Bean Keyfinder naar de product key van mijn HP Mini liet zoeken, vond die inderdaad ook diezelfde product key.

 

Maar andere fabrikanten gebruikten weer een andere product key voor hun apparaten met Windows 7 Starter. Zo gebruikte Acer bijvoorbeeld deze product key: RDJXR-3M32B-FJT32-QMPGB-GCFF6

Op internet circuleren lijstjes met die verschillende product keys voor Windows 7 Starter per fabrikant. Ik heb zelf ook wel zo'n lijstje voor je. Maar ik betwijfel of dat jou zou helpen. Deze standaard keys konden volgens mij alleen gebruikt worden door de fabrikant.

 

Intussen staat er geen Windows 7 Starter meer op mijn HP Mini laptop, maar een versie van Lubuntu. Stel dat ik in plaats van Lubuntu weer terug zou willen keren naar Windows 7 Starter, zou ik dan die door Magical Jelly Bean gevonden product key kunnen gebruiken? Ik vermoed van niet. Die productcode kan volgens mij alleen door de fabrikant van de laptop worden gebruikt. Als ik zelf Windows 7 Starter opnieuw zou willen installeren, dan zou ik de product key moeten gebruiken die op de sticker staat. En dat is een totaal andere key!

Waar zit die sticker? Vaak zit die aan de onderkant van de laptop geplakt. Hij kan echter ook onder de accu zitten Of onder de RAM reepjes. Dan moet je de accu of RAM reepjes er eerst uithalen voordat je die sticker kunt zien. Bij mij HP Mini laptop zit die sticker met de product key onder de accu. En die product key zou ik moeten gebruiken als ik Windows 7 Starter opnieuw zou willen installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software voor jouw ELV Akku-Lade-Center ALC 5000 Mobile is hier te downloaden: https://de.elv.com/elv-akku-lade-center-alc-5000-mobile-komplettbausatz-inkl-pc-software-charge-professional-066455

Er staat bij dat de software geschikt is voor Windows 2000, XP, Vista en Windows 7. maar dat betekent niet dat die software niet zou werken op hogere/nieuwere versies van Windows. Ik gebruik zelf ook nog wel een paar programma's die ontworpen zijn voor Windows XP, en toch werken die ook nog onder Windows 10.

 

Eventueel maak je gebruik van de compatibiliteitsmodus. Die stel je dan in op Windows 7:

 

65560031ec47a-2023-11-16_12_36_57-alc500

 

Had je dat al geprobeerd op je Windows 10 computer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

al bedankt voor de tips, ik probeer straks de nummers, heb er al verschillende geprobeerd die op het internet stonden, de sticker onderaan is niet meer te ontcijferen wegens de slijtage; Het programma draait totaal niet op hogere versies van Windows, al geprobeerd ook met compabiliteits instelling, tot vervolg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar deze software gebruik ik al, echter enkel te gebruiken op Windows 7, heb nu zopas een aanbieding gekregen , gratis af te halen, een nog werkende Medion kleine laptop met Windows 7, ga ik morgen afhalen , hopelijk in orde, ik hou jullie op de hoogte,

bedankt porrelaar, helaas wordt ook dit serienr  niet aanvaard

mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.