Ga naar inhoud

Foto,s van laptop naar tablet


bernard

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat doe ik wel even ,

Mijn vrouw wil graag foto,s op haar tablet hebben om af en toe te zien of laten zien .

Maar ze hoeft ook weer niet alle mappen die ik op mijn laptop heb staan op haar tablet hebben .

Dus een selectie .

Dat doe ik door de foto,s op de laptop te selecteren , en dan naar de tablet te kopieeren.

Maar als ik dan na een paar mappen gedaan te hebben , blijkt dat lang niet alle foto,s op de tablet zijn gekomen 

Komt dat dan dat ik alle foto,s in de mappen keurig genummerd heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het als volgt :

 

Ik kies een map op mijn laptop

Daarin ga ik de foto,s die ik graag op de tablet wil selecteren .

Daar klik ik rechts ,en in het scherm kies ik meer opties > kopieren naar   >  Tab S7 FE  Bernard 

 

Dan komt er regelmatig een keuze scherm 

            Kopieren en vervangen 

                    of 

             Niet kopieren 

 

Ik klik dan op de eerste , kopieren en vervangen 

 

 

Verder heb ik ook geprobeerd om een hele map naar de tablet te sturen ,

En dan op de tablet de foto,s in de map te selecteren die ik niet wil 

Het is meer werk , en ik mis dan vaak de naam van de map.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, bernard zei:

Komt dat dan dat ik alle foto,s in de mappen keurig genummerd heb?

Ja, dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Stel dat je op je laptop een flink aantal mappen met foto's hebt en dat je de foto's in die mappen allemaal op dezelfde keurige manier genummerd hebt, bijvoorbeeld: foto1.jpg; foto2.jpg; foto3.jpg enzovoort. Dan krijg je het probleem wat jij noemt.

Als je foto's uit map A naar je tablet gaat kopiëren, is er nog niets aan de hand.

Maar daarna ga je foto's uit map B naar je tablet kopiëren en dan gebeurt het. Waarom? Omdat je in een en dezelfde map maar 1 bestand met een specifieke naam mag hebben. Je hebt bijvoorbeeld foto1.jpg uit map A gekopieerd van je laptop naar je tablet. Daarna ga je uit map B foto1.jpg kopiëren naar je tablet. En dan krijg je de vraag 'Kopiëren en vervangen?"

Dat is logisch, want op je tablet had je al een afbeelding staan met de naam foto1.jpg.

 

Hoe voorkom je dit? Door hele mappen te kopiëren naar je tablet. De naam van de map kun je later altijd wijzigen.

Of je gaat eerst de naam van de foto's op je laptop wijzigen. Stel dat je in 2022 op vakantie bent geweest naar Ameland, dan hernoem je de foto's die je toen gemaakt hebt, naar Ameland2022.

Hernoemen van een aantal of van alle foto's in een map kun je zo doen:

 

  • Open Windows Verkenner (Windows toets + e) en ga naar de map met de foto's die je wil nummeren.
  • Selecteer de fotobestanden. Houd de Ctrl toets ingedrukt om meerdere foto's te selecteren, of kies Ctrl-A om alles te selecteren.
  • Klik met de rechtermuisknop op de eerste foto, en kies Naam wijzigen.
  • Typ de nieuwe naam in. Enter. Windows zal de foto's automatisch een volgnummer geven. De volgnummers staan tussen haakjes.

Nadat je de foto's hernoemd hebt, kun je ze gaan kopiëren naar je tablet. Omdat ze nu allemaal een eigen, goed herkenbare naam hebben, zul je het door jou genoemde probleem niet meer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zoals ik al zei , ik ben ook bezig gegaan met hele mappen over te plaatsen naar de tablet .

En dan vanaf de tablet selecteren welke foto,s ik uiteindelijk op de tablet wil houden 

En dat selecteren gaat vrij snel , dus eigenlijk ben ik hier wel tevreden over .

Ook de naam staat er nu onder .

En ik denk dat het een voordeel is dat de foto,s op de tablet nu ook als mapje weer gegeven worden , en dat is weer overzichtelijker als allemaal losse foto,s

 

Het enige wat ik mij nu af vraag , ( zover ben ik nog niet )kan ik wat nu op de tablet van mijn rouw  staat ook overhevelen naar mijn tablet .

Dus gewoon met een kabeltje er tussen en dan kopieren naar .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet gewoon met een kabeltje tussen de twee tablets. Dat moet anders. Je kunt beide tablets tegelijkertijd aansluiten op je laptop, allebei met hun eigen USB-kabel. En dan kun je via de Verkenner  de foto's van de tablet van je vrouw overzetten naar je eigen tablet.

 

Hier worden een aantal methodes genoemd: https://nl.fonelab.com/resource/transfer-data-from-old-tablet-to-new-tablet.html

De eerste methode die daar genoemd wordt, is gebruik maken van de app FoneLab HyperTrans. Die is echter niet gratis! Kost circa 50 euro.

Methode 3 en 4 (in het artikel Deel 3 en Deel 4 genoemd) zijn wel gratis. Lees die even door.

 

Methode 4 kun je gebruiken als je een SD kaart hebt die in de tablets kan. Heb je geen SD kaart, gebruik dan methode 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de handleiding die ik je gaf:

 

Volg de onderstaande ongecompliceerde instructies om met een USB-kabel van oude tablet naar nieuwe tablet over te zetten:

Stap 1 Sluit de twee tablets met een USB-kabel aan op de computer en sta alle machtigingen voor de apparaten toe om met succes verbinding te maken.

Stap 2 Geef de tabletbestanden weer op de computer. Selecteer op de brontablet de bestanden die u wilt overzetten. Klik daarna met de rechtermuisknop en kies Kopiëren.

Stap 3 Zodra ze zijn gekopieerd, gaat u naar de bestemmingstablet. Kies een map waar u ze wilt opslaan en plak de bestanden daar om de overdracht te starten.

Welke stap snap je hier niet van, Bernard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.