Ga naar inhoud

Herstelpunt maken lukt niet meer


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik maak regelmatig een herstelpunt aan. Dat doe ik via het configuratiescherm. De laatste tijd wordt ik doorgestuurd naar de Instellingen en dan kan ik 'herstelpunt maken' in de zoekbalk typen en dan kom ik in het scherm waarin ik kan kiezen voor maken of terugzetten. Nu is die mogelijkheid er niet meer. Is mijn laptop de oorzaak? Of is dat een nieuwe regeling van Windows 10. Of doe ik iets fout. Op het internet staat wat ik eigenlijk altijd doe. Maar dat werkt nu niet meer. Weet iemand een oplossing? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstelpunten aanmaken gebeurt via Shadow Copy. Check het volgende eens :

 

Druk op de Windows-toets + R om een dialoogvenster Uitvoeren te openen.

Typ services.msc en druk op Enter.

Zoek in de lijst met services de service 'Volume Shadow Copy'.

Controleer het 'Opstarttype' Als het is uitgeschakeld, dubbelklikt u op de service.

Wijzig het 'Opstarttype' in 'Automatisch'.

 

Graag het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Dat heb ik gedaan. Ik heb te laat gereageerd, omdat ik geen mail had ontvangen. Ik kreeg altijd een mail als er bericht was van het forum maar dat is nu niet gebeurd. Ik heb nog gekeken bij de instellingen maar daar staat volgens mij dat er een mail gestuurd wordt als er een reactie is van het forum. Ik heb ook niets ontvangen in mijn spambox. Maar voorlopig zal ik zelf wel inloggen op de website  om te zien of er een reactie is op mijn vraag. Maar voor nu in elk geval bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, vxvk zei:

Ik heb nog gekeken bij de instellingen maar daar staat volgens mij dat er een mail gestuurd wordt als er een reactie is van het forum

Het duurt soms wel een tijdje voor je die meldingen krijgt - moest het een systeem worden, post je probleem dan in het onderdeel Forumbackup

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.