Ga naar inhoud

Spyware?


Aanbevolen berichten

Mijn creditcard en emailadres werden gebruikt voor betalingen aan onbetrouwbare websites. Daarnaast stonden er in mijn browsergeschiedenis zoekopdrachten naar diezelfde websites. Ik heb malwarebytes geïnstalleerd op pc en 2 mobiele toestellen en de creditcard geblokkeerd. Wat moet ik nog meer doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe het is gebeurd. Kregen melding van afschrijving van de creditcard zoals dat standaard bij ons via een SMS gaat. En wij hadden niks besteld. En de creditcard dus ook niet gebruikt. Dus meteen gebeld met het telefoonnummer van de bank en de SMS. En de creditcard geblokkeerd en de ingestelde abonnementen heeft ze stopgezet.  Ik had ziggo safe browsing op pc en mobiel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Was het geen nep bericht en is er erg geld afgeschreven (ik hoef geen bedragen te weten of zoiets hoor alleen of het is gebeurt want dan weten we of het geen ne[p bericht was).

Nep meldingen komen veel voor in de hoop dat dan op een link klikt of een telefoonnummer belt.

 

Heeft Malwarebytes nog wat gevonden na het scannen?

Heb je alle browser geschiedenis al verwijderd?

En als je e-mail is gebruikt verander de wachtwoorden daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niet bizar veel geld afgeschreven, althans wat we tot nu toe weten. We hebben meteen nieuwe kaarten aangevraagd en de boel is geblokkeerd. Het was geen nep sms bericht. Het telefoonnummer klopt. Malwarebytes heeft op pc pop up gevonden en die in quarantaine geplaatst. Op mobiele telefoons niks gevonden. Browser geschiedenis is al verwijderd. En wachtwoord email en Google account veranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je heb helemaal geen contact gehad met een nep bank of  persoon die je de nummer afhandig hebben gemaakt.

 

Bij welke bank zit je en heeft die je niet o.a. door gestuurd naar de politie.

 

Hier staan de stappen die je moet doen: https://www.ad.nl/geld/geld-kwijt-doordat-je-online-bent-opgelicht-er-is-een-manier-om-je-geld-terug-te-vorderen~afaa9052/

 

Wil je je pc geheel na laten kijken voer de tool FRST uit hier de handleiding:

https://www.pc-helpforum.be/topic/66846-een-logje-met-farbar-maken/

 

 

Maar bel eerst de politie misschien hebben ze nog info van je pc nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer met ICS gebeld. Er is twee keer €1,18 betaald. De rest (een abonnement) staat gereserveerd. Wij kunnen niet bedenken waarvoor we dat betaald hebben, misschien een app gekocht voor de nieuwe auto. Kan het daar misgegaan zijn? Want er staat iets van een dating service zegt de bank. En er gaat hier geen belletje rinkelen. Werkt dat zo? Dat je denkt dat je een abonnement op een extra verwarming unit voor in je auto koopt er dat je dan compleet aan iets anders vast zit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.