Ga naar inhoud

Spyware?


Aanbevolen berichten

De pc nakijken doen we vanavond. Maar het moet via de mobiel gebeurd zijn. Het is via de creditcard besteld zegt de bank en daarna ingelogd met de app vanuit onze mobiele telefoon, dus er is iets afgerekend waarvan we niet begrijpen hoe dat zit en niet meer weten wat het was. We willen ook graag begrijpen wat we verkeerd gedaan hebben. Kunnen we ook iets op onze mobiel verder uitzoeken? Bedankt voor alle hulp hoor! Beetje paniek hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja malwarebytes ook op mobiel. Laten scannen en ziggo app. 

 

Creditcard heb ik via de bank. 

 

Bank zegt dchxqeh.com 

 

Dat kan al niet goed zijn natuurlijk. Heb hen gemaild en kreeg als antwoord van die website dat ik abonnementen op flirtymeetings.com en hothookup.net heb. 

 

Dat kan ook niet goed zijn. Ze zeggen dat ze het zullen stopzetten en het bedrag dollars retourneren... dat zal ook wel niet. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Alexan zei:

Dat kan al niet goed zijn natuurlijk. Heb hen gemaild en kreeg als antwoord van die website dat ik abonnementen op flirtymeetings.com en hothookup.net heb. 

 

Die sites zijn niet goed ja, je heb daar toch niet heen gemaild.

 

Heeft Malwarebytes of de ziggo app al dingen verwijderd?

 

Heb je ook al je geschiedenis opgeruimt: https://support.google.com/websearch/answer/6096136?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

 

Kijk ook je app's na en verwijder de vreemde, je moet iets hebben gedownload of op hebben gereageerd.

 

Heeft de bank nog je nog aangeraden om contact met  de politie op te nemen: https://www.politie.nl/informatie/bent-u-slachtoffer-van-fraude-met-creditcard-of-betaalkaart.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op advies van de bank gemaild naar dchxqeh.com. omdat ik me moest aanmelden En die hebben gereageerd. Met die twee websites links en die heb ik niet aangeklikt.

 

De bank zegt dat dit vaker voorkomt en dat ik contact op kan nemen met de politie maar ze zeggen dat je het gewoon zelf gekocht hebt. 

 

Malwarebytes en ziggo zegt dat mobiel opgeruimd is. 

 

Ik zal nog even naar geschiedenis kijken enz.

 

Toch politie bellen? Bank doet en beetje alsof je het zelf gedaan hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit klopt niet je had nooit je eigen bij die site moeten aanmelden, heb je de bank (echte) wel aan de lijn gehad?

Je kan beter even de politie bellen, mag ik vragen hoe oud U bent en of iemand je hier live (thuis) mee kan helpen.

Een familielid buurman/vrouw iets gaat er fout.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.