Ga naar inhoud

Help! Kan niet meer aanmelden op Windows 11


Duelen

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpers,

 

Ik werk nu iets meer dan een jaar met een Surface Pro 8 en twee externe LG monitors. Geregeld duikt er echter een probleem op in Windows 11 Pro. Soms als ik opnieuw opstart, krijg ik onderstaande foutmelding:

"De service User Profile-service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

 

In het verleden was het probleem quasi direct opgelost door Windows opnieuw in veilige modus op te starten, maar de laatste keer dat deze fout zich voordeed duurde het al veel langer vooraleer het probleem verholpen was. De exacte reden waarom het na opstartpoging 15 ineens wél lukte weet ik niet. Het enige vreemde was dat de afstand van mijn bureaublad iconen plots enorm gewijzigd was toen ik wél terug toegang had tot mijn gebruikersprofiel.

 

Dit opstartprobleem baart me serieus zorgen, aangezien ik alles van mijn werk vanop deze laptop regel en ik ook veel instellingen ed aangepast heb. Ik zit dus écht niet te wachten op een herinstallatie. Ik durf nu uit angst om werkvertraging op te lopen de laptop zelfs niet meer uit te schakelen. Maar vanzelfsprekend is dit geen geschikte oplossing op lange termijn, zeker niet omdat ik nu ook nog eens zonder geluid zit (aangezien dit een herstart vereist).

 

Mijn vragen zijn nu als volgt:

 

(1) Waar vind ik - nu ik wél toegang heb tot mijn Windows gebruikersprofiel - de BitLocker-herstelsleutel terug? Tijdens het proberen op te lossen van het probleem werd hiernaar gevraagd. Ik kan deze echter niet vinden.

(2) Is er een manier om dit probleem voor eens en altijd te verhelpen zonder hierbij een herinstallatie te moeten uitvoeren? Het zou me een mental breakdown besparen, aangezien ik destijds een week ben bezig geweest met alles voor mijn werk goed in te stellen.

(3) Hoe kan ik binnen Windows 11 Pro voor alle zekerheid een back-up maken zodat ik geen software, instellingen, gegevens etc verlies wanneer dit probleem zich opnieuw zou voordoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duelen,

 

één van de regels die op praktisch alle fora gelden is:   "Indien onze medewerkers vaststellen dat een vraag op meerdere fora is gepost, kan uw vraag tijdelijk en/of definitief "on hold" worden gezet. Dubbel werk voor onze "vrijwilligers" en bovendien kunnen verschillende adviezen elkaar doorkruisen. Geen goede methode om een probleem op te lossen."

(komt uit onze forumregels)

 

en dus zet ik je vraag even on hold - op het andere forum heb je trouwens al antwoord gekregen - hopelijk raak je uit de problemen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Passer sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.