Ga naar inhoud

VPN


gildc

Aanbevolen berichten

hello,

ik heb op mijn pc en i-phone proton vpn geïnstalleerd. ( op mijn pc en i phone zijn daarnaast ook proton mail, proton pass, proton drive en proton calendar geïnstalleerd )

Graag antwoord op mijn volgende vragen :

als zoekmachine heb ik Brave geïnstalleerd naast Edge en Google Chrome. Dien ik dan hier ook nog VPN van deze zoekmachine ( Brave ) te installeren

en

mijn norton 360 die op mijn pc en i-phone geïnstalleerd staat( driver updater, aparaatbeveiliging, utililies ultimate, software updater,dark web monitoring )  is deze dan nog nodig ?

 

met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Proton VPN aan staat kun je elke zoekmachine gebruiken die je wil. De zoekmachine behoudt wel zijn eigen karakter, dus Google bijvoorbeeld zal met volle belangstelling blijven meekijken wat je intypt. De VPN maskeert slechts je IP-adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Startpage kan samen met Proton VPN gewoon gebruikt worden als zoekmachine. U hoeft echt niets toe te voegen.

 

Zelf gebruik ik naast Brave en Startpage ook nog MetaGer, Tempest en Searx. Allemaal privacyvriendelijke zoekmachines.

 

Kunnen allemaal gebruikt worden mèt of zonder VPN. De VPN heeft feitelijk niets te maken met de zoekmachine. Zijn twee verschillende dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite „beschermt“ een VPN je hele computer tegen meekijkers.

Een privacyvriendelijke browser „beschermt“ alles wat je doet in je browser tegen meekijkers.

Een privacyvriendelijke zoekmachine „beschermt“ je zoekgedrag tegen meekijkers.

Ik gebruik ze permanent alle drie tegelijk.

Een zeer goede privacyvriendelijke zoekmachine is ook Qwant, vind ik zelf. (Die was ik gisteren vergeten te vermelden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.