Ga naar inhoud

Internet valt regelmatig uit


Teo

Aanbevolen berichten

dat kan verschillende oorzaken hebben, als is verschuiven als oplossing een wat merkwaardige..

tips voor dit soort vage klachten:

- maak de modem eens een minuut stroomloos

- - aldus: haal het voedingskabeltje een minuut uit de modem (niet de steker uit het stopcontact, want de trafo kan nog wel een kwartier net voldoende pit geven en dan wordt het ding nooit stroomloos.

- valt het alleen uit op je pc, dan die pc eens opnieuw opstarten via start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'

- - nb dat is echt iets anders dan even uit- en dan weer aanzetten!

- doet het zich op meerdere apparaten voor dan bel je de provider en laat die op afstand de modem resetten, dat geeft soms ook goed resultaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het loont ook de moeite om eens te kijken op welk kanaal je internet wordt uitgezonden. Mogelijk wordt in de buurt dit kanaal ook door andere modems gebruikt. Dit levert ook een storing op. Vaak kun je je modem zelf laten zoeken naar het best mogelijke kanaal. Heeft deze de functie niet, zijn er eenvoudige tooltjes en appjes te vinden waarmee je dit kunt meten.

Het loont dus zeker om eens van kanaal te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit begrijp ik niet goed ; kanaal van internet . Hoe kan ik dit controleren ? En waarom heb ik die problemen bij Telenet nooit gehad . Het is ook zo niet dat internet regelmatig uit valt . Het kan dagen goed gaan tot gisteren . Even weer wat verschuiven met die D-link router en het is weer in orde .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je D-Link kan binnen het 2.4 Ghz spectrum ongeveer 13 kanalen (frequenties) gebruiken om een WiFi verbinding te maken met je PC. En soortgelijks op 5 Ghz.

Als het gebruikte kanaal sterke hinder ondervindt, bv. je gebuur die dezelfde frequentie gebruikt, kan jouw verbinding hieronder lijden.

Zoals @Captain Kirk schrijft, best eens van kanaal veranderen.

Geef eens het type van die D-Link op? Kunnen we nagaan of zijn kanaalinstelling manueel of automatisch gebeurt.

      

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/5/2024 om 07:57, Teo zei:

1) Dit begrijp ik niet goed ; kanaal van internet . Hoe kan ik dit controleren ? 2) En waarom heb ik die problemen bij Telenet nooit gehad . Het is ook zo niet dat internet regelmatig uit valt . Het kan dagen goed gaan tot gisteren . Even weer wat verschuiven met die D-link router en het is weer in orde .

1) Als je een o-box 3 hebt als router van Scarlet dan kan je zo een kanaal wijzigen.

https://www.scarlet.be/scarlet-support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_obox3/particulieren/support-scarlet/oplossingen/hulp-voor-internet-wifi/problemen-met-wifi/wifi-kanaal-wijzigen-op-o-box-3.html

2) Waarom niet bij Telenet ? Omdat Telenet een betere dekking heeft in uw buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.