Ga naar inhoud

HTTrack website copie


ruud

Aanbevolen berichten

Heb met HTTrack website copie programma een volledige website binnen getrokken om die in de toekomst (moest deze verdwijnen) eventtueel te gebruiken als referentiepunt.

Nu is mijn vraag update dit programma automatisch deze site op bepaalde tijdstippen, zoniet kan dit ingesteld worden?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vermoed dat er op dit forum weinig leden zijn die een complete website willen opslaan met dat programma: HTTrack Website Copier.

Op hun website staat wel "HTTrack can also update an existing mirrored site", maar er wordt niet direct uitgelegd hoe je dat dan moet of kunt doen. En er staat ook niet bij of je kunt instellen dat het updaten automatisch gebeurt.

 

Had je al gekeken in de Handleiding: https://www.httrack.com/html/index.html

Neem van de documentatie zeker de FAQ door. Daar lees ik onder andere de vraag: "I want to update a mirrored project, but HTTrack is retransfering all pages. What's going on?" Met als antwoord: "First, HTTrack always rescans all local pages to reconstitute the website structure, and it can take some time. Then, it asks the server if the files that are stored locally are up-to-date. On most sites, pages are not updated frequently, and the update process is fast. But some sites have dynamically-generated pages that are considered as "newer" than the local ones.. even if they are identical! Unfortunately, there is no possibility to avoid this problem, which is strongly linked with the server abilities."

Dat lijkt er volgens mij dat het updaten niet automatisch gaat, maar dat je daar handmatig opdracht voor moet geven.

 

Als je in de documentatie niet het antwoord op je vraag vindt, dan kun je nog terecht op het forum van HTTrack: https://forum.httrack.com/

Dan wordt je vraag gelezen door gebruikers van dat programma. Dat geeft meer kans op een goed antwoord dan hier op PCH.

 

Voordat je je vraag stelt, wordt van je verwacht dat je eerst de zoekfunctie (links boven) van het forum gebruikt om te zien of jouw vraag al eerder gesteld en beantwoord is.

De voertaal op het forum van HTTrack is Engels, dus je vraag moet ook in het Engels gesteld worden, bijvoorbeeld: How to update an existing mirrored site.

Kun je met de zoekfunctie op het forum geen bevredigend antwoord vinden, dan kun je zelf een vraag stellen door bovenaan te klikken op de knop 'Create message in new thread'.

Het lijkt erop dat je je niet hoeft te registreren om een vraag te kunnen stellen. En ik neem aan dat je zelf in de gaten moet houden of er een antwoord op je vraag is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.