Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wou Windows10 herinstalleren met mediatool op USB-stick....
Toen ik dacht dat het in orde was, stelde ik vast dat een van mijn drives verdwenen was, en dat een onbekende drive in de plaats gekomen was met een nieuwe naam namelijk RECOVERY, met de vermelding "door het systeem gereserveerd" en de vermelding ook dat de drive leeg was. Nochtans wanneer ik via de Verkenner ging kijken naar "Deze PC" zag ik dat er toch wel wat data op die drive stonden, vermoedelijk de restanten van de oorspronkelijke data. Probleem is eigenlijk dat die drive mijn eigen ARCHIEF was, naam waaronder ik die drive ook genoemd had    , omdat er daadwerkelijk mijn archief op staat.

Hoe kan ik nu heel die drive met al wat er op staat in zijn oorspronkelijke staat krijgen, en mijn archiefdata terugwinnen?

Kan iemand me tips geven om te gaan zoeken. De op Internet aangeboden apps voor dataherwinning schijnen me niet zo erg betrouwbaar en moeilijk om te gebruiken.....

Groeten

Jive1 - Belgium

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hallo Jive1,

Zou het kunnen dat je Windows 10 installeerde op de verkeerde schijf?

Normaliter word je, bij een herinstallatie, gewaarschuwd dat alle data op die schijf zal gewist worden.

Windows doet dit door die schijf te snelformatteren, wat inhoudt dat je de niet overschreven data kan herstellen -  in het geval van een HDD; bij een SSD zijn de kansen op herstel heel wat minder.

Een goed, semiprofessioneel en gratis progje is bv. Puran File Recovery dat je in bijlage vindt.

PuranFileRecoverySetup (2).exe

Geplaatst:

Ik heb door zelf te experimenteren met hints die ik op Internet gevonden had, eigenlijk mezelf in deze moeilijkheden gedreven. Nu kan ik er niet zo goed meer aan uit.

Ik heb met enkele partitionprogramma's gezien dat er een schijf is die volstaat en nog bruikbaar is, maar ik ken het programma niet waarmee ik de gegeves van dat programma niet, en durf erdus niet te veel meer aanprutsen.

Maar hoe kan ik nu een afbeelding van schijfbeheer tonen, door u een fil toe te zenden, maw.  mijn schijfbeheer op file zetten en op te sturen?

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst:
Zojuist, Jive1 zei:

Maar hoe kan ik nu een afbeelding van schijfbeheer tonen, door u een fil toe te zenden, maw.  mijn schijfbeheer op file zetten en op te sturen?

ok, nu raken wd verder.

kan je een screenshot (*) maken?

weet je hoe je het in een antwoord hier moet plaatsen?

(*) een plaatje van (een gedeelte van) je scherm

Geplaatst:

Ik kan een screenshot maken, maar dat is te groot om in zijn geheel te tonen, ik moet dus verkleinen, maar ik ben ook software verloren en weet nu niet hoe ik die screenshot kan verkleinen om in z'n geheel naar jullie te zenden. Kaan u me een tip geven aub.

jive1 - Belgium

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.