Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Pfff.. wat is dit allemaal?  Heb jij 10 schijven (enfin, schijven en schijfjes merk ik)  aan je systeem hangen (of gaat het hier over een thuisnetwerk?) - maar goed, dit gewoon terzijde.

Je C staat nu op een schijf van 2 TB (en heeft nog 97% vrije ruimte.

Kan het zijn dat je systeem vroeger op de huidige K stond?  (je schijf van een 250 Gig) ?

Geplaatst: (aangepast)

Juist.....

Ik heb mezelf echt in de shit geholpen. Hoe doe C daar gekomen is,, weet ik dus echt niet.

Ik had inderdaad meerdere schijven laten inbouwen en heb die data daarvan bijeen gehaald  en alles op een grotere schijf gezet onder de naam 'archief' en de bedoeling was om die kleinere schijven dan met de nodige software aan mijn tweede pc te hangen, ik was daar eigenlijk nog niet mee klaar, vandaar.

Ik heb dan door onvoorziichtigheid zeker(?) Windows10 moeten herinstalleren, en wou dat dus doen met een media creation tool op een usb, en dat heb ik wel 5 maal geprobeertd, maar dat wilde niet lukken. Begrijpelijk nu wel met die C in stukken op verschillende schijven. Ik geef dat dus op,om zo verder te klungelen zoals nu, en stel me tevreden als ik nu mijn pc terug wat op orde krijg, en soit dat ik sommige dingen kwijtgespeeld heb, het is dan wel mijn eigen schuld. Gelukkig heb ik de data van mijn Flight Simulator allemaal kunnen behouden, die staan namelijk op die Drive van 8TB en die is schijnbaar nog he!emaal intact.

Maar nu wil ik schoon schip maken en desnoods al mijn schijven legen indien nodig, behalve die 8TB schijf, en de data die op al die schijven staan eventueel herschikken , en zorgen dat mijn C weer helemaal op de oorspronkelijk schijf van 350 Gig geloof ik komt, dat is een SSD, en verder zal ik dan wel zorgen dat alles weer naar mijn zin komt.

Vraag is nu alleen, hoe krijg ik mijn oorspronelijke C clean, en de restanten van de C weg. De overbodige data op de kleinere schijven en de schijven zelf zal ik dan wel op mijn oude pc zetten.

Ik ben toch in pensioen, niets is dringend, het is amusement , en door mijn stommigheid leer ik dan toch weer een en ander bij, hahaha!...

aangepast door Jive1
Geplaatst:

Het is altijd aangewezen bij een herinstallatie alle andere schijven af te koppelen, dan kom je zo iets niet tegen, maar 't is nu gebeurd.

dat je 5 pogingen deed die ogenschijnlijk niet (of maar een beetje?) doorgingen: dat zal er wel voor iets tussen zitten denk ik.

Het simpelste zou nu zijn van gewoon een clean install te doen op de schijf naar keuze (waar jij je C wil)

en achteraf terug je progs opnieuw te installeren.

Maar daar moet jij natuurlijk over beslissen.

(moest je op zeker ogenblik daar aan beginnen denken, dan moet je vooraf de nodige backups van programma's maken - maar

dat is eventueel voor later)

Maar wacht nog even af wat p38cyq je nog kan vertellen.

(maar 'k heb idd het idee dat je Windows nogal serieus vernaggeld is...)

Geplaatst: (aangepast)

Niet onbelangrijk is toch hoe je Windows geherinstalleerd hebt, met of zonder behoud van je data? (kon je zelf kiezen)

En wat is de uitslag van het data-recovery progje (Puran)? 

aangepast door p38cyq
Geplaatst:

Ik heb die windows nog niet kunnen installeren juist door al deze peoblemen Het Media creation tookl werkt niet, ik heb het 4 ogf 5b maal geprobeerd, en C formatteren gaat niet... Kan u me een mogelijkheid opgeven om dide Windows toch te kunnen herstallleren aub

Geplaatst:

JIve1,

herlees eens rustig de laatste twee antwoorden? Daar staat al een en ander in.

Antwoord je ook eens op de vragen van p38cyq?

(enne: je C formatteren is hetzelfde als aan een robot vragen van zichzelf in al zijn onderdelen te gaan afbreken: dat lukt gewoon niet - logisch toch?)

Geplaatst:

Ik vrees dat iemand met mijn zaken aan't spelen is; kijk de bijlage

Ik was op zoek naar Norton omdat mijn Nortonbeveiligingssoftware verdwenen is, en iemand nam plots contact met me en vroeg hoe die mij kon helpen. Ik dacht dat het iemand van Norton was....en dus heb ik met die man wat gechat. Dat staat allemaal in die tekst.

Eigenaardig dat die man op mijn scherm allerlei zaken liet voorbijrollen, en ik vroeg dus om me wat tijd te geven.
Een uurtje later wou ik mijn mening geven, maar die man was niet te vinden en een ander iemand wou met me chatten, en die begon hetzelfde te doen.....

Toen heb gestopt en mijn pc afgeschakeld.

Wat denkt u daarvan. Zou iemand geprobeerd hebben om mijn pc te misbruiken?....

Norton chat.txt

Geplaatst:

Ik vrees dat je idd in de maling genomen bent - ik vertrouw het zaakje helemaal niet, integendeel !

Ik stel voor van deze vraag even op pauze te zetten,

dat jij dit topic (<klik!) even naleest,

dan uitvoert wat er in gevraagd wordt

en dan een tweede topic maakt in ons onderdeel Malware en daarin je twee logjes plaatst.

(en even vertelt waarom je het topic start)

Eérst zorgen dat je PC terug 'clean' is - en dan gaan we hier verder - goed?

En: als je Windows 10 of 11 gebruikt heb je geen andere antivirus nodig : de antivirus van Windows (Defender) is goed genoeg.

(zelf gebruik ik die ook en verwijderde vroeger reeds Avast of wat ik toen ook gebruikte)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.